Muropaketti.com

AMD aloitti Trinity-APU-piirien toimitukset tietokonevalmistajille

21.4.2012

AMD on julkaissut virallisella blogisivustollaan kirjoituksen, jossa yrityksen kerrotaan aloittaneen toisen sukupolven APU-piirien toimitukset kuluvan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä eli tammi-maaliskuun aikana. Kyseisillä piireillä viitataan Trinity-koodinimellisiin A-tuoteperheen APU-piireihin, joiden ohella AMD on aloittanut myös kannettaviin tietokoneisiin suunnatun Brazos 2.0 -alustan toimitukset.

Trinity-APU-piirit on määrä julkaista virallisesti kuluvan vuosineljänneksen aikana - X-bit labs -sivuston kuulemien huhujen mukaan 15. toukokuuta. Trinityssä on käytössä kaksi seuraavan sukupolven Bulldozer-arkkitehtuurillista Piledriver-moduulia sekä DirectX 11 -rajapintaa tukeva grafiikkaohjain. Yksikanavaisella DDR3-muistiohjaimella varustetut piirit valmistetaan Globalfoundriesin 32 nanometrin SOI HKMG -prosessilla. Trinity-APU-piirin parina toimii A68-Fusion-ohjainpiiri, joka tukee muun muassa USB 3.0- ja Serial ATA 6 Gb/s -teknologioita.

AMD, AMD ”Trinity” and ”Brazos 2.0” Heading Your Way!

X-bit labs, AMD Begins Volume Manufacturing of A-Series ”Trinity” APUs

Ville Suvanto

 
1.

”Kyseisillä piireillä viitataan Trinity-koodinimellisiin A-tuoteperheen APU-piireihin, jotka ovat osa Brazos 2.0 -koodinimellistä alustaa.”

Jaa-a…

2.

Juu ei ole Trinity osa Brazos 2.0:aa, ne on Bobcatteja jotka kuuluu Brazosiin

3.

Koskas näitten NDA päättyy? Kiinnostaisi tietää josko nyt, tai koskaan kannattaa päivittä nykyistä Phenom kakkosta uudempaan…

4.

Ei kai ne kaksi kanavaisesta muistiohjaimesta siirry vähempiä käyttämään ?

5.

Mielenkiinnolla seurataan mitä tuhnu rautaa sieltä tulee, koska tässähän nimittäis saattaa olla seuraavan sukupolven konsoleiden sydän (PS4/xbox720).

Näkee sitten mille tasolle PC pelit optimoidaan vuoteen 2019 asti.

6.

A-PU-VA!

7.

Hyvä, että saa jotain intelliä vastaan! Saa jo jotakin tietoa todellisen fx-piladiverintehoista.

lianot pääsee eläkkeelle.

8.

@5 Tjoo, onhan ne tuotakin vaihtoehtoa arvailleet. Saas nähdä… Mutta kyllähän virran kulutus aika tavalla rajoittaa sitä, mitä rautaa noihin konsoleihin pukataan… Luultavasti ei kuitenkaan ihan puhtaasti näitä versioita.

9.

Huhuja on ollut, että siirryttäisiin kahdesta 64-bittisestä kanavasta yhteen 128-bittiseen kanavaan.

Ainakaan muistiväylä ei kapene.

Tämän jutun kommentointi on suljettu.

Takaisin ylös