Uusimmat

Tee-se-itse: GeForce GTX 465:n modifiointi 470:ksi

30.07.2010 00:54 Muropaketin toimitus

Tietokoneiden yksi viehättävä piirre on niiden modifioiminen ja ylikellottaminen, joiden myötä asioista tietävä kuluttaja voi tapauskohtaisesti parantaa tuotteen suorituskykyä huomattavasti. Ylikellottamista olemme käsitelleet Muropaketin historian aikana lukuisissa artikkeleissa ja lisäksi olemme tutkineet vuosien varrella muun muassa lukittujan prosessoriytimien vapauttamista sekä näytönohjaimien piilotettujen renderöintiliukuhihnojen ja Vertex Shader -yksiköiden käyttöönottoa.

Muropaketin heinäkuisessa näytönohjainartikkelissa palaamme Fermi-arkkitehtuuriin perustuvaan GeForce GTX 465 -näytönohjaimeen, joka käsiteltiin perusartikkelissa kesäkuun puolella. Tällä kertaa hyppysissä on Point of View -valmistajan malli, jossa GeForce GTX 470 -näytönohjaimen piirilevylle on sijoitettu 10 GDDR5-muistipiiriä ja 1280 megatavua muistia, mutta valmistaja on päivittänyt näytönohjaimeen GeForce GTX 465:n BIOS-tiedoston ja rampauttanut osan piireistä. Lisäksi päivityksellä on mahdollista nostaa 352 CUDA-ytimen määrä 448:aan. Artikkelissa käsittelemme näytönohjaimen ja opastamme, miten näytönohjaimeen päivitetään GeForce GTX 470:n BIOS sekä vertaamme suorituskykyä vakiona, modifioituna ja modifioituna sekä ylikellotettuna NVIDIAn tämän hetken suorituskykyisimpään GeForce GTX 480:een.

Sisältö

  1. Tee-se-itse: GeForce GTX 465:n modifiointi 470:ksi
  2. Point of View GeForce GTX 465, BIOSin päivitys & ylikellotus
  3. Testikokoonpano & mittaukset
  4. Loppuyhteenveto