Uusimmat

3D- ja pelitestit

06.01.2013 23:28 Muropaketin toimitus
3DMark 11

DirectX 11 -rajapintaa tukeva Futuremarkin 3DMark 11 testattiin Performance-esiasetuksella eli 1280×720-resoluutiolla, ilman reunojenpehmennystä ja trilineaarisella suodatuksella. Suurempi tulos on parempi.

Kokonaispistemäärässä FX-8350 oli FX-6300:n edellä 10 % paremmalla tuloksella ja FX-6300 voitti FX-4300:n 8 % erolla. Fysiikka- ja yhdistetyssä testissä prosessoreiden väliset erot olivat suurin piirtein samat, mutta FX-8350 pärjäsi hieman paremmin fysiikkatestissä.

StarCraft II

StarCraft II testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason prosessoria kuormittavilla kuvanlaatuasetuksilla. Testi suoritettiin toistamalla pätkä Gamereplays.org-sivuston Hall of Fame -listalta ladattua TheLittleOne vs. HasuObs -taistelua Faster-nopeudella ja mittaamalla minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus Fraps-ohjelmalla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

StarCraft II:ssa FX-4300 kiri toiselle sijalle ja hävisi FX-8350:lle 6 % erolla. FX-4300 voitti FX-6300:n prosentin erolla.

Guild Wars 2

Guild Wars 2 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Best Appearance -kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

FX-6300 kiri takaisin toiseksi ja voitti 8 % erolla FX-4300:n, mutta FX-8350 oli kolmikon kärjessä 15 % erolla.

Civilization V

Civilization V testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin vakiokuvanlaatuasetuksilla. Testi suoritettiin sisäänrakennetulla Late Game View -testillä, joka on näkymä yli 300 vuoron jälkeen. No Render -testissä simuloidaan äärettömän nopeaa näytönohjainta ja mitataan pelkästään prosessorin suorituskykyä. Taulukossa on ilmoitettu keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus ja suurempi tulos on parempi.

FX-8350 voitti FX-6300:n 18 % erolla ja FX-6300 FX-4300:n 20 % erolla.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Skyrim testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 8xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

FX-4300 nousi jälleen toiseksi ja eroa FX-6300:een muodostui 6 %. FX-8350 oli 3 % nopeampi kuin FX-4300.

Borderlands 2

Borderlands 2 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

FX-8350 oli 15 % nopeampi kuin FX-6300, joka puolestaan voitti FX-4300:n 8 % erolla.

Battlefield 3

Battlefield 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

FX-4300 voitti FX-6300:n prosentin erolla ja FX-8350 oli prosentin FX-4300:aa edellä.

Max Payne 3

Max Payne 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -kuvanlaatuasetuksilla. Minimi, keskimääräinen ja maksimi ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

FX-8350 ja FX-4300 olivat käytännössä tasoissa, eikä FX-6300:kaan jäänyt FX-4300:sta kuin alle prosentin erolla.

Sisältö

  1. AMD FX-6300 & FX-4300 (Vishera)
  2. Prosessoreiden esittelyt
  3. Testikokoonpanot & prosessoritestit
  4. 3D- ja pelitestit
  5. Tehonkulutus- ja lämpötilamittaukset
  6. Ylikellotus
  7. Loppuyhteenveto