Suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
3DMark Fire Strike Extreme
Futuremarkin uusimman 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Extreme-esiasetuksilla, joissa on käytössä 2560×1440-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
3DMarkissa GeForce GTX 1080 oli noin 1150 pistettä suorituskykyisempi kuin GeForce GTX 1070 ja 980 Ti.
Battlefield 4
Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Battlefield 4:ssä 13-14 FPS:ää eli noin 15 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja Gigabyten GTX 980 Ti. Eroa Asuksen GTX 980:een syntyi melkein 40 FPS:ää eli noin 60 % NVIDIAn GTX 1080:n hyväksi.
Doom
Doom testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Doomissa noin 4 FPS:ää eli noin 5 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 19,5 FPS:ää eli noin 25 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070. GTX 980 Ti:n suorituskyky Doomissa oli poikkeuksellisen hyvä.
The Witcher 3
The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, High-tason Postprocessing-asetuksilla ja High-tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Battlefield 4:ssä 6,6 FPS:ää eli noin 8 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 10,5 FPS:ää eli noin 13 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070.
Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Tomb Raiderissa 8,7 FPS:ää eli noin 12 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 12,2 FPS:ää eli noin 17 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070.
Tom Clancy’s Rainbow Six
Tom Clancy’s Rainbow Six Siege testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Temporal Filtering -asetus kytkettiin pois päältä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.
GTX 1080 oli Rainbow 6:ssa 9,5 FPS:ää eli noin 12 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 14 FPS:ää eli noin 18 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070. Fury X pärjäsi tässä testissä poikkeuksellisen hyvin.
Sisältö
- Alkusanat
- Pascal-arkkitehtuuri
- NVIDIA GeForce GTX 1080 Founders Edition -näytönohjaimen esittely
- MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G -näytönohjaimen esittely
- Testikokoonpano, lämpötilan vaikutus suorituskykyyn ja suorituskyvyn skaalautuminen eri resoluutioilla
- Suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
- Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla
- Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
- Ylikellotustestit
- Loppuyhteenveto