Uusimmat

Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla

17.06.2016 15:25 Sampsa Kurri

 3DMark Fire Strike Ultra

1080-bench-4k-3dm

Futuremarkin uusimman 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Ultra-esiasetuksilla, joissa on käytössä 3840×2160-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GTX 1080 oli 3DMarkin Ultra-testissä noin 550 pistettä suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja Gigabyten GTX 980 Ti.

Battlefield 4

bf4_settings

Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1080-bench-4k-bf4

GTX 1080 oli Battlefield 4:ssä 10-11 FPS:ää eli noin 12-14 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja Gigabyten GTX 980 Ti.

Doom

doom-4k-1

doom-4k-2

Doom testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Low-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1080-bench-4k-doom

Doomissa kuvanlaatuasetukset jouduttiin laskemaan 3840×2160-resoluutiolla minimiin, jotta peli pyöri edes GeForce GTX 1080:llä 60 FPS:n keskimääräisellä ruudunpäivitysnopeudella. GTX 1080 oli Doomissa 2,5 FPS:ää eli noin 4 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 6,9 FPS:ää eli noin 12 % suorituskykyisempi  kuin MSI:n GTX 1070.

 

The Witcher 3

w3-4k-1

w3-4k-2

The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, Medium-tason Postprocessing-asetuksilla ja Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1080-bench-4k-w3

GTX 1080 oli The Witcher 3:ssa 3,5 FPS:ää eli noin 7 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja 6 FPS:ää eli noin 13 % suorituskykyisempi  kuin MSI:n GTX 1070.

Arma 3

arma3-4k-1

arma3-4k-2

arma3-4k-3

ArmA 3 testattiin ilman eunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Standard-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1080-bench-4k-arma3

GTX 1080 oli Arma 3:ssa 2,3 FPS:ää eli noin 3 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja 6 FPS:ää eli noin 13 % suorituskykyisempi  kuin Gigabyten GTX 980 Ti.

Dying Light

dl-4k-1

Dying Light testattiin 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Best Performance -tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn GameWorks-ominaisuudet olivat pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1080-bench-4k-dl

GTX 1080 oli Dying Lightissa 13-14 FPS:ää eli noin 15 % suorituskykyisempi kuin Gigabyten GTX 980 Ti ja MSI:n GTX 1070.

Tom Clancy’s Rainbow Six

rb6-4k-1

rb6-4k-2

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege testattiin ilman reunojenpehmennystä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Medium-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

1080-bench-4k-rb6

GTX 1080 oli Battlefield 4:ssä 10-11 FPS:ää eli noin 12-14 % suorituskykyisempi kuin MSI:n GTX 1070 ja Gigabyten GTX 980 Ti.

Sisältö

  1. Alkusanat
  2. Pascal-arkkitehtuuri
  3. NVIDIA GeForce GTX 1080 Founders Edition -näytönohjaimen esittely
  4. MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G -näytönohjaimen esittely
  5. Testikokoonpano, lämpötilan vaikutus suorituskykyyn ja suorituskyvyn skaalautuminen eri resoluutioilla
  6. Suorituskykymittaukset 2560x1440-resoluutiolla
  7. Suorituskykymittaukset 3840x2160-resoluutiolla
  8. Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
  9. Ylikellotustestit
  10. Loppuyhteenveto