Uusimmat

3D-suorituskyky

22.12.2015 10:33 Antti Valkeinen

chart_08

Futuremarkin uusin 3DMark testattiin Fire Strike -testin vakioasetuksilla, jossa on käytössä DirectX 11 -rajapinta, 1920×1080-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, trilineaarinen suodatus ja keskitason kuvanlaatuasetukset. Suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 970M lunasti odotuksensa jääden noin 35 prosenttia GTX 980M -huippumallista. Prosenttiluku on sattumalta sama kuin GTX 970M:stä poistettujen ROP-yksiköiden prosentuaalinen ero GTX 980M -huippumalliin verrattuna. GTX 960M -malliin verrattuna GTX 970M puolestaan takoi ruutuun noin 70 prosenttia kovemman suorituskyvyn, joten erot mobiilinäytönohjainmallien kesken ovat merkittävät.

chart_09

3DMarkista päädyttiin testaamaan myös uusi Sky Diver -testi vakioasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Kevyemmässä Sky Diver -testissä kokoonpanojen erot pysyivät muuttumattomina Fire Strike -testiin nähden.

chart_10

Battlefield 4 testattiin 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Ruudunpäivitysnopeudet testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Ensimmäisessä varsinaisessa pelitestissä suorituskykyerot pysyivät odotetusti vakiona samaan grafiikkapiiriin perustuvien GeForce GTX 970M- ja 980M -näytönohjainten välillä.

chart_11

Crysis 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 2x FXAA ja pelin High-kuvanlaatuasetuksilla. Ruudunpäivitysnopeudet testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Crysis 3:ssa GTX 970M kuroi keskimääräisessä ruudunpäivitysnopeudessa eroa kiinni kärkeen parilla prosenttiyksiköllä.

chart_12

GTA V testattiin 1920×1080-resoluutiolla, FXAA-suodatuksella ja High-kuvanlaatuasetuksilla. Ruudunpäivitysnopeudet testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GTA V on tullut pelikattaukseen mukaan vasta äskettäin, joten vertailukohtina ovat vain GeForce GTX 970M- ja 960M-näytönohjaimet sisällään pitävät MSI:n ja Asuksen mallit. Pienestä otoksesta huolimatta keskimääräisten päivitysnopeuksien ero oli jo muissa testeissä havaittu noin 70 % GTX 970M:n hyväksi.

 

Sisältö

  1. Alkusanat & Intel Skylake -mobiiliprosessorit
  2. MSI GE72 6QF Apache Pro -pelikannettavan esittely
  3. Suorituskykytestit
  4. 3D-suorituskyky
  5. Tehonkulutus- ja lämpötilamittaukset
  6. Loppuyhteenveto