No Man’s Skysta on otettu opiksi: The Game Awards -gaalaan vähemmän hehkutusta, enemmän sisältöä
No Man’s Sky -peliä hehkutettiin viime vuoden The Game Awards -gaalassa estoitta, mutta tämän vuoden videopeligaalassa linja on toinen. Juontaja Geoff Keighley tulee vaatimaan läpinäkyvyyttä pelikehittäjiltä.
Hello Gamesin hurjasti odotettu ja kollektiivisen pettymyksen tuottanut No Man’s Sky sai viime vuoden The Game Awards -palkintogaalassa osakseen huomattavaa suitsutusta. Männävuodesta on kuitenkin otettu opiksi, ja peligaalan juontajan Geoff Keighleyn mukaan tänä vuonna tulevien pelien esittelyt keskittyvät tiukemmin sisältöön.
Keighley on Polygonin mukaan pohtinut paljon No Man’s Skyn tapausta:
– Loimmeko me hypettämisen mustan aukon, josta kehittäjät eivät pystyneet kampeamaan itseään ulos? Osa siitä oli minun käsialaani.
– Tässä tarinassa piilee hyvä opetus ja se on osa sitä, mitä yritän tänä vuonna, eli saada kehittäjät olemaan läpinäkyvämpiä pelinsä tilanteesta.
No Man’s Skyn julkaisun jälkeen The Game Awards -gaalan luonut Keighley on puhunut avoimesti huolistaan pelin suhteen. Hän kertoo tuntevansa pelin vaatimattoman, vain kahdeksanhenkisen kehitystiimin, ja tietäneensä koko ajan, ettei pelin kunnianhimoinen visio voi toteutua.
Tänä vuonna tulevia pelijulkaisuja esitellään palkintogaalassa avoimemmin.
– Tulemme tarjoaamaan syvempiä katsauksia julkaisuihin. Ne kestävät neljästä viiteen minuuttia.
The Game Awards -gaala järjestetään 1. joulukuuta Los Angelesissa, ja se esitetään suorana Twitterissä, Facebookissa, Twitchissä, Xbox Livessä, PlayStation Networkissa ja YouTubessa. Palkintogaalan ehdokkaat julkaistiin aiemmin tällä viikolla.
No Mans Sky