Uusimmat

Testikokoonpano ja suorituskykymittaukset (1920x1080)

30.10.2015 12:26 Muropaketin toimitus

Yläpuolella GTX 950, alapuolella GTX 960

Suorituskykymittauksissa MSI:n GTX 950 Gaming 2G -näytönohjainta verrattiin ensisijaisesti AMD:n saman hintaluokan Radeon R7 370- ja R9 380 -näytönohjaimiin. NVIDIAn leiristä mielenkiintoisin vertailukohta oli pykälää kalliimpi ja samaan GM206-grafiikkapiiriin perustuva GeForce GTX 960. Mukana ovat testitulokset myös GeForce GTX 970-, Radeon R9 290X- ja Radeon R9 390X -näytönohjaimilla.

Testit ajettiin 1920×1080-resoluutiolla ja GeForce GTX 950:llä käytössä oli GeForce 355.98 -ajurit.

Hintataso Suomessa 28.10.2015:

Testissä olleet mallit voivat olla hieman kalliimpia kuin yllä listatut edullisimmat mallit:

Hintatiedot: Hinta.fi

Testikokoonpano kasattiin Corsairin Obsidian 800D -koteloon ja alustaksi asennettiin Asuksen X99-piirisarjaan perustuva X99-Deluxe-emolevy 16 gigatavulla Corsairin DDR4-muistia, joka toimi DDR4-2800-nopeudella ja 16-18-18-36 2T -asetuksilla. Prosessorina oli Hyper-Thr
eading-ominaisuudella varustettu kahdeksanytiminen 4,0 GHz:n kellotaajuudelle ylikellotettu Core i7-5960X -malli (Haswell-E). 64-bittinen Windows 8.1 -käyttöjärjestelmä asennettiin Corsairin 120 gigatavun Force GT -SSD-asemalle. Lisäksi käytössä oli Kingstonin 256 gigatavun HyperX-SSD-asema ja Corsairin 1000-wattinen HX-virtalähde

  • Intel Core i7-5960X (8/16 ydintä/säiettä, 4,0 GHz)
  • Asus X99-Deluxe (Intel X99)
  • 16 Gt Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-2800 (9-11-9-27 1T)
  • Corsair Force GT 120 Gt SSD SATA 6 Gb/s
  • Kingston 256 Gt HyperX SSD SATA 6 Gb/s
  • Corsair HX1000 (1000W)
  • Microsoft Windows 8.1 64-bit

 

3DMark Fire Strike

Futuremarkin uuden 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Default-esiasetuksilla, joissa on käytössä 1920×1080-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, trilineaarinen suodatus ja keskitason kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

MSI:n GTX 950 sijottui 3DMarkissa Radeon R7 370- ja R9 380 -näytönohjaimien väliin. GeForce GTX 960:n tulos oli noin 1100 pistettä parempi kuin GTX 950:llä.

 

Battlefield 4

Battlefield 4 testattiin yksinpelikampanjan Operation Baku -tehtävällä. Peli testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 950 ja Radeon R9 380 olivat Battlefield 4:ssä lähes tasoissa. GeForce GTX 960 oli 7,1 FPS:ää eli noin 16 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

 

Crysis 3

Crysis 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 960 ja Radeon R9 380 olivat Crysis 3:ssa lähes tasoissa. GeForce GTX 960 oli 4,5 FPS:ää eli noin 9 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

 

ArmA 3

ArmA 3:ssa testipätkänä toimi yksinpelin Infantry Showcase -tehtävä. Peli testattiin 4xFSAA- ja Ultra-tason SMAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 960 ja Radeon R9 380 olivat ARMA 3:ssa lähes tasoissa. GeForce GTX 960 oli 7,3 FPS:ää eli noin 17 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

 

The Witcher 3

The Witcher 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High -tason kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 960 ja Radeon R9 380 olivat The Witcher 3:ssa lähes tasoissa. GeForce GTX 960 oli 9,5 FPS:ää eli noin 25 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

 

GTA V

GTA V testattiin 1920×1080-resoluutiolla, MSAA 2x -reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High -tason kuvanlaatuasetuksilla sekä tekstuureilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 950 ja 960 olivat GTA V:ssä molemmat suorituskykyisempiä kuin Radeon R9 380. GeForce GTX 960 oli 10,4 FPS:ää eli noin 17 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

 

Project Cars

Project Cars testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High-tason asetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Project Cars on tullut tutuksi siitä, että NVIDIAn näytönohjaimet suoriutuvat testissä selvästi paremmin verrattaessa muihin peleihin. GeForce GTX 960 oli 15,3 FPS:ää eli noin 26 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

 

Dying Light

Dying Light testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Best Quality -asetuksilla. NVIDIAn Gameworks -silmäkarkit olivat asetettuna pois päältä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 960 ja Radeon R9 380 olivat Dying Lightissa lähes tasoissa. GeForce GTX 960 oli 8,9 FPS:ää eli noin 17 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

 

Far Cry 4

Far Cry 4 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin High -tason asetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

GeForce GTX 960 ja Radeon R9 380 olivat Far Cry 4:ssä lähes tasoissa. GeForce GTX 960 oli 10,1 FPS:ää eli noin 18 % suorituskykyisempi kuin GTX 950.

Sisältö

  1. NVIDIA GeForce GTX 950
  2. MSI GTX 950 Gaming 2G -näytönohjaimen esittely
  3. Testikokoonpano ja suorituskykymittaukset (1920x1080)
  4. Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
  5. Ylikellotustestit
  6. Loppuyhteenveto

Muropaketin uusimmat