Uusimmat

3D-testit integroidulla grafiikkaohjaimella eri DDR3-muistikellotaajuuksilla

09.09.2013 18:25 Muropaketin toimitus

Lisäksi testasimme AMD:n A10-6800K-APU-piirillä ja sen integroidulla grafiikkaohjaimella 3D-suorituskykyä eri DDR3-muistikellotaajuuksilla. Prosessori toimi vakiokellotaajuudella ja DDR3-muistit neljällä eri kellotaajuudella: DDR3-1333, DDR3-1600, DDR3-1866 ja DDR3-2133.

Futuremarkin uusin 3DMark testattiin Cloud Gate -testin vakioasetuksilla, jossa on käytössä DirectX 10 -tuki, 1280×720-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, trilineaarinen suodatus ja alhaisen tason kuvanlaatuasetukset. Suurempi tulos on parempi.

Kokonaispistemäärä parani tasaisesti muistikellotaajuuden noustessa ja DDR3-1333:n ja DDR3-2133:n välillä oli lähes 1200 pisteen (22,8 %) ero.

Tilanne oli varsin samanlainen kuin 3DMarkissa ja ääripäiden välille muodostui kahden FPS:n ero, joka vastasi 27,4 prosenttia.

Battlefield 3 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, ilman reunojenpehmennystä ja anisotrooppista suodatusta ja pelin Low-kuvanlaatuasetuksilla. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Battlefield 3 ei tuottanut suurempia yllätyksiä ja ruudunpäivitysnopeudet nousivat käsi kädessä muistikellotaajuuden kanssa. DDR3-1333:n ja DDR3-2133:n välillä oli eroa 8,1 FPS:ää eli 39,3 prosenttia.

Bioshock Infinite testattiin 1920×1080-resoluutiolla, ilman reunojenpehmennystä ja anisotrooppista suodatusta ja pelin Very Low -kuvanlaatuasetuksilla. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Bioshock Infinite jatkoi tutulla kaavalla ja ääripäiden välillä oli eroa 14,1 FPS:ää, joka vastasi 46,1 prosenttia.

Borderlands 2 testattiin 1920×1080-resoluutiolla, ilman reunojenpehmennystä ja anisotrooppista suodatusta ja pelin Low-kuvanlaatuasetuksilla. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

Borderlands 2:ssa tasaisesta rivistöstä alimpana olleen DDR3-1333:n ja ylimmän DDR3-2133:n välillä oli eroa 9,1 FPS:ää eli 39,7 prosenttia.

The Elder Scrolls V: Skyrim testattiin 1920×1080-resoluutiolla, ilman reunojenpehmennystä ja anisotrooppista suodatusta ja pelin Low-kuvanlaatuasetuksilla. Keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus testattiin käyttämällä Fraps-ohjelmaa. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

The Elder Scrolls V: Skyrimissä ei tapahtunut suuria muutoksia verrattuna aiempiin testeihin ja ääripäiden väliseksi eroksi muodostui 16,3 FPS:ää eli 42,4 prosenttia.

Sisältö

  1. AMD A10-6800K & A10-6700 (Richland)
  2. Richlandin uudistukset
  3. A10-6800K:n ja A10-6700:n esittely
  4. Testikokoonpanot & prosessoritestit
  5. 3D-testit integroidulla grafiikkaohjaimella
  6. 3D-testit integroidulla grafiikkaohjaimella eri DDR3-muistikellotaajuuksilla
  7. Tehonkulutus & lämpötila
  8. Ylikellotus
  9. Loppuyhteenveto