Uusimmat

Suorituskyky 2560x1440-resoluutiolla

30.06.2016 09:18 Sampsa Kurri

3DMark Fire Strike Extreme

game_3dm

game_3dm2

Futuremarkin uusimman 3DMarkin erillisnäytönohjaimien testaamiseen suunnattu Fire Strike -testi ajettiin läpi Extreme-esiasetuksilla, joissa on käytössä 2560×1440-resoluutio, ei reunojenpehmennystä, 16-kertainen anisotrooppinen suodatus ja parhaat kuvanlaatuasetukset. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

480-bench-1440p-3dm

3DMarkissa Asuksen GTX 970 ja RX 480 olivat melkein tasoissa ja eroa jäi vain 62 pistettä GTX 970:n hyväksi.

Battlefield 4

bf4_game

game_bf4

Battlefield 4 testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, 4xMSAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

480-bench-1440p-bf42

Asuksen GTX 970 oli 1440p-resoluutiolla Battlefield 4:ssä 10,6 FPS:ää eli noin 25 % suorituskykyisempi kuin RX 480.

Doom

doom-game

doom-1440p-1

doom-1440p-2

Doom testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

480-bench-1440p-doom

Asuksen GTX 970 oli 1440p-resoluutiolla Doomissa 10,2 FPS:ää eli noin 21 % suorituskykyisempi kuin RX 480.

The Witcher 3

w3_game

w3-1440p-1

w3-1440p-2

The Witcher 3 testattiin reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella, High-tason Postprocessing- ja  kuvanlaatuasetuksilla. NVIDIAn HairWorks-ominaisuus oli pois käytöstä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

480-bench-1440p-w3_2

Asuksen GTX 970 oli 1440p-resoluutiolla Witcher 3:ssa 3,3 FPS:ää eli noin 7 % suorituskykyisempi kuin RX 480.

Rise of the Tomb Raider

game-tomb-raider-1

game-tomb-raider-3

game-tomb-raider-2

Rise of the Tomb Raider testattiin DirectX 11 -rajapinnalla, FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja pelin Very High -tason kuvanlaatuasetuksilla. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

480-bench-1440p-tr

Asuksen GTX 970 oli 1440p-resoluutiolla Tomb Raiderissa 0,8 FPS:ää eli suorituskykyisempi kuin RX 480, mutta minimi putosi alhaisemman muistimäärän takia selvästi pahemmin.

Tom Clancy’s Rainbow Six

game-tom-clancys-rb6-1

rb6-1440p-1

rb6-1440p-2

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege testattiin FXAA-reunojenpehmennyksellä, 16-kertaisella anisotrooppisella suodatuksella ja Ultra-tason kuvanlaatuasetuksilla. Temporal Filtering -asetus kytkettiin pois päältä. Taulukossa suurempi tulos on parempi.

480-bench-1440p-rb6

RX 480 oli 1440p-resoluutiolla Rainbow Six Siegessä 7,2 FPS:ää eli noin 15 % suorituskykyisempi kuin Asuksen GTX 970. AMD:n näytönohjaimet pärjäsivät tässä testissä poikkeuksellisen hyvin.

Sisältö

  1. Alkusanat
  2. Polaris-arkkitehtuuri
  3. Referenssinäytönohjaimen esittely
  4. Testikokoonpano
  5. Suorituskyky 1920x1080-resoluutiolla
  6. Suorituskyky 2560x1440-resoluutiolla
  7. DirectX 12 -testi (Hitman 2016)
  8. Tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset
  9. Ylikellotustestit
  10. Loppuyhteenveto