Uusimmat

Diablo 2:n remasterointi olisi vaikeaa, toteaa alkuperäinen suunnittelija

26.04.2017 15:56 Muropaketin toimitus

Blizzard Entertainmentin veteraanisuunnittelija David Brevik on kommentoinut Diablo 2:n mahdollista remasterointia. Brevikin mukaan alkuperäistä peliä olisi vaikea säilyttää.

Blizzard Entertainment kertoi hiljattain julkaisevansa kesällä remasteroidun version StarCraftista (1998). Tämä herättää helposti kysymyksen, voitaisiinko muitakin yhtiön klassikkopelejä julkaista uudelleen.

Tuoreessa podcastissa Blizzardin suunnittelija David Brevik kertoo, että pian julkistuksen jälkeen hänelle alkoi tulvia kyselyitä siitä, voitaisiinko myös roolipeliklassikko Diablo 2 (2000) remasteroida. Brevik ei kuitenkaan usko, että Diablo 2:n remasterointi olisi helppoa.

”Tämä tulee kuulostamaan kauhealta ja vaikutan vanhalta jäärältä, mutta nuoret eivät ymmärrä kuinka pelejä silloin tehtiin”, Brevik kertoo PC Gamerin mukaan.

Brevikin mukaan nykyaikainen tapa kehittää pelejä muuttaa olennisesti tapaa, jolla pelaaja on kosketuksissa pelimaailmaan. Hän toteaa kuitenkin, että asiaa ei ole helppo ymmärtää, ellei tunne pelisuunnittelua lähemmin.

”Jos Diablo 2 Remaster tehtäisiin, olisi todella vaikea saada sitä tuntumaan samalta peliltä”, Brevik kuvailee. ”Kehittäjien pitäisi nähdä todella paljon vaivaa varmistaakseen, että he simuloisivat tapaa, jolla peli toimii 2D:nä, sen sijaan, että tekisivät sen 3D:nä.”

Diablo 2:n remasteroitua versiota ei tiettävästi olla kehittämässä. StarCraft: Remastered ilmestyy kesällä, mutta peli ei ole saanut virallista julkaisupäivää.

Diablo 2
Kaikki jutut aiheesta