Näin tehtiin kulttiklassikko Cannon Fodder!
Cannon Fodder. Kaksi sanaa, jotka saavat jokaisen amigistin tai wanhan koulukunnan PC-miehen sydänjuuret väpättämään. Sehän on faktaa, että sota ei ollut koskaan aiemmin ollut yhtä hauskaa, eikä oikeastaan sen jälkeenkään. Ja hauskaa tuntuu olleen myös kehitystiimillä.
Eurogamer on tehnyt suuren ja kattavan jutun Sensible Softwaren legendaarisen Cannon Fodderin kehitysvaiheista. Konseptitaidetta, tarinoita, muistoja siitä, miten olevinaan sotaa glorifioiva peli sai vanhemmat ja veteraanijärjestöt hermostumaan ja ties mitä muuta. Erinomaisen hyvä ja kattava artikkeli, joka kannattaa lukaista, mikäli peli tai pelikehitys yleensä yhtään kiinnostavat, Jon Harella kun on paljon fiksua sanottavaa!
Lähde: Eurogamer
Lisää aiheesta
Retroilijoille: Kaunis Amiga-taideteos Cannon Fodder -hengessä