22.06.2012, 20:00
Räiskintäpelit, Toimintapelit, Ajankohtaista, PlayStation 3, Viihde, Xbox 360

Rihannalla ja ilman – Battleship olisi voinut jopa yllättää

Juho Anttila tarttui Battleship-peliin vähin odotuksin. Mutta laulajatartähtös-Rihannan puuttuminen oli yllättäen vain puolet pelin hyvistä puolista – potentiaalia olisi ollut jopa hienoiseksi yllätykseksi saakka.

Liikehdintä tapahtuu ruudukoksi jaetulla kartalla, jonka jokaiseen ruutuun mahtuu vain yksi laiva. Osa ruuduista on tukipisteitä, joiden valtaamisella ja hallussa pitämisellä on suora vaikutus pääpeliin. Jos avainpisteet ovat omien joukkojen hallussa, saa käyttöönsä erilaisia tykistöiskuja. Jos vihollinen taas valtaa tavoitealueet, sataa lyijyä omaan niskaan.

Kytkös pelityyppien välillä toimii myös toiseen suuntaan. Osa vihollisista pudottaa kuollessaan niin kutsuttuja villejä kortteja, joiden avulla laivojen ominaisuuksia voi parannella, vauriota korjata tai jopa ottaa alus hetkeksi täysin omaan hallintaan. Viimeksi mainittu temppu käynnistää 20 sekunnin mittaisen minipelin, jonka aikana on yleensä lapsellisen helppoa räimiä kohteeksi valittu vihollisalus Tyynen valtameren pohjamutiin.

Laivat eivät myöskään ole pelkästään ruudukolla liikkuvia varjokuvia, vaan ne on mallinnettu oikeasti pelialueena kulloinkin toimivan saaren ympäristöön. Tämä jos mikä nostattaa tunnelmaa. Ideassa riittää potkua eikä toteutuskaan ole hullumpi, mutta voi harmin paikka kun Double Helix Gamesilla ei ole ollut tarpeeksi aikaa tai rahaa sen loppuun saakka viemiseksi.

Lue koko arvosteluBattleship (PS3, Xbox 360)

Lue myös: Arvostelu: Battleship on Rihannasta huolimatta hauska aivopieru

Lue myös

Counter-Strike: Global Offensive -ennakko (Mac, PC, PS3, Xbox 360)

Dragon’s Dogma (PS3, Xbox 360)

Minecraft: Xbox 360 Edition (Xbox 360)

Ratchet & Clank Trilogy (PS3)

Teksti: Jukka O. Kauppinen
Tagit: Activision, Battleship, Lisenssipelit, Double Helix, alienit

Kommentointi on suljettu.