Uusimmat

The Last of Us -ohjaaja paljasti, mikä uuden HBO Max -sarjan tekemisessä oli vaikeinta

18.01.2023 08:06 Muropaketin toimitus

Muropaketti pääsi jututtamaan The Last of Us -sarjan tekijöitä ennen HBO Max -uutuuden alkamista. Juttutuokioon osallistui myös The Last of Us -pelien isä Neil Druckmann, joka on ollut vahvasti mukana sarjasovituksen tekemisessä.

Haastattelun aikana Neil Druckmann paljasti The Last of Us -sarjan tekemisessä suurimman haasteen olleen löytää tutusta materiaalista tuoreutta ja hahmoista uusia ulottuvuuksia.

”Se oli samalla vaikeaa ja helppoa. Me molemmat Craigin [Mazin] kanssa pidämme tarinasta ja ymmärrämme sen hyvin. Valintamme perustuvat käsitykseemme siitä, mitkä kohdat pelistä tulevat toimimaan hienosti sarjassa ja mitkä oli parasta jättää pelikokemukseen.”

Tarinan siirtäminen uuteen mediaan mahdollisti myös uusien juonikuvioiden ja hahmojen kehittämisen.

”Yksi suuri ero peliin on, että sarjassa päähahmojen ei tarvitse tappaa joka paikassa lymyileviä ja hyökkääviä pahiksia. Pelissä on melkoisesti tappamista, josta tulee jossain vaiheessa turruttavaa. Sarjassa tuomme esille, että väkivallalla on merkitystä.”

Niinpä sankareiden uhkana on pienempi määrä pahiksia tai heidän inhimillisyytensä tuodaan esille.

”Videopelissä emme koskaan tiedä, mikä heidän tavoitteensa on tai miksi he ovat vaarallisia ja pahoja. Tässä sarjassa poraudumme siihen, koska haluamme katsojien tajuavan, miksi pahikset ovat sellaisia kuin ovat. Hyvän ja pahan raja on häilyvä. Kukaan ei ole täysin hyvä tai paha. Meidän olisikin syytä miettiä, ketä pidämme sankarina, ketä pahiksena”.

Lue koko haastattelu täältä:

Neil Druckmann ja muut The Last of Us -sarjan tekijät – ”Tavoitteenamme oli tehdä sarja, jota pelaajat eivät häpeä”