Uusimmat

Näkymiä Helvettiin – DOOM näyttää syntisen upealta

03.05.2016 17:00 Jukka O. Kauppinen

Iso osa pelinkehitystä on tehdä luonnosgrafiikoita, joilla haetaan oikeaa fiilistä tapahtumapaikkoihin ja toimintaa. id Softwaren taiteilijat ja kaverit ovatkin luonnostelleet tässä kuussa saapuvan DOOM-räiskintäpelin maisemia Helvetin rajojen tältä ja tuolta puolen.

Asialla ovat olleet taitelijat Alex Palma, Colin Geller, Emerson Tung, Jon Lane ja Ryan Watkins.

Doomissa asiat menevät taas kerran pahemman kerran pieleen, ja meidän maailmastamme avautuu aukko suoraan Helvetin syvimpiin syövereihin. Hirveät pedot rynnistävät portaalin läpi ja loppumetreillä maailma pelastuu vain sillä, että urhea avaruussoturi tekee kaikista selvää ja marssii portaalin läpi Helvetin uumeniin tarjoilemaan demoneille sen kauneimman mahdollisen opetuksen: kuinka kuolla.

Doomin fiiliksiin voi virittäytyä oheisilla tunnelmakuvilla:

 

Helvetin uumenissa:

DOOM

Emerson Tung: Icon of Sin. Jonain päivänä hän nousee.

DOOM

Emerson Tung: Vortex. ”Oli haastavaa yrittää luoda ulottuvuusportaali, joka ei näyttäisi samalta kuin kaikki ne lukemattomat muut ulottuvuusportaalit, joita pop-kulttuuri on pullollaan.”

DOOM

Emerson Tung: Necropolis. Pohjattomia kuiluja, vaarallisia kulkuväyliä ja Synnin tunnus, Icon of Sin.

DOOM

Alex Palma: Bloodkeep.

DOOM

Colin Geller: Silta Helvetissä. ”Tavoitteeni oli luoda pelaajalle epämiellyttävä, jopa mahdollisimman vastenmielinen fiilis.”

 

Mars, autuas, kaunis Mars:

DOOM

Jon Lane: Argent-torni oli yksi ensimmäisistä kokeista ja laitteista, joilla ihmiset mursivat meidän maailmamme ja Helvetin portit.

DOOM

Ryan Watkins: Ajan hiljalleen murskaama, tuhoama ja autioittama Mars.

DOOM

Jon Lane – Res Ops. ”Yritimme luoda kuvan valtavista maanalaisista kaivoksista, joissa asuu ja työskentelee valtavasti ihmisiä.”

DOOM

Colin Geller: Lazarus-tukikohdan varhainen konsepti. Miltä kraateriin sijoitettu tutkimuslaitos voisi näyttää?

DOOM

Colin Geller: Tarkkailija vaanii salaista koetta, jossa Helvetistä tempaistuun demoniin asennetaan cyberaseita. Aina hyvä idea!

 

Ja vähän gallerianpoikasta:

 

 

Lisätietoja: http://bethsoft.com/en-us/games/doom

Lisää aiheesta

Doom vuosimallia 2016 tuntuukin jopa vähän vanhakantaiselta. Se voi olla hyväkin valinta, sillä pitäytyminen omissa vahvuuksissa, eli ennen kaikkea nopeassa perusräiskinnässä, tuntuu hyvältä paluulta juurille tämän päivän teknokikkailuräiskeiden rinnalla. Kaivetaan haulikko, rynkky ja raketit kaapista, loikitaan pirunmoisissa maisemissa ja tuplaloikitaan tasolta toiselle.

Doom -moninpeliennakko – vauhdikasta räiskettä, ristiriitaisia fiiliksiä (PC, PS4, Xbox One)

Jukka O. Kauppinen

Muropaketin uusimmat