Analyytikko: Titanfall-julkaisua myöhästytettiin taloudellisista syistä
Pelijulkaisujen myöhästyminen alkuperäisestä suunnitellusta aikataulusta on enemmän sääntö kuin poikkeus. Useimmiten syyksi tarjotaan sitä, että tiimille tahdotaan antaa lisää aikaa viimeistellä peli. Yhtä usein todellinen syy lykkäykselle johtuu täysin muista asioista.
Microsoft-yksinoikeusräiskintä Titanfall on yksi tämän vuoden odotetuimmista julkaisuista. EA ilmoitti hiljattain, että pelin Xbox 360 -versio ilmestyy kauppojen hyllyille kaksi viikkoa suunniteltua myöhemmin. Syyksi tarjottiin jälleen kerran sama vanha laulu: tiimi tarvitsee viimeistelyaikaa.
Pelialaa ahkerasti kommentoiva analyytikko Michael Pachter on sitä mieltä, ettei viivästyksellä ole mitään tekemistä teknisten haasteiden kanssa. Pachterin mukaan EA myöhästyttää Titanfallin Xbox 360 -version julkaisua antaakseen lentävän lähdön seuraavalle tilivuodelleen. Titanfallia on ennakkotilattu ilmeisesti niin paljon, että EA pystyy tekemään tämän ilman, että kuluvan tilivuoden tulosennusteista lipsuttaisiin.
Lähde: The Market for Computer and Video Games
Lisää aiheesta
Titanfallin moninpeli rajataan 12 pelaajaan