Uusimmat

Battlefield: Hardlinellä kova tie nousta hypepuheiden tasolle

16.06.2014 11:00 Juho Anttila

EA:n tämänvuotisen E3-messuesityksen loppuhuipennuksena nähty Battlefield: Hardline vaikuttaa monella tapaa mielenkiintoiselta tapaukselta. Toisaalta peli vaikuttaa mielenkiintoiselta vaihtelulta tuttuun räiskintäteemaan, vaikka samanaikaisesti yhtäläisyydet aiempiin Battlefieldeihin paistavat läpi turhankin selvinä.

Pressiesityksen yhteydessä Sonyn Adam Boyes lupasi, että peli pyörii jo betatestissä 1080p-resoluutiolla ja 60 fps:n ruudunpäivitysnopeudella. Eurogamer kokeili peliä niin PlayStation 4 -konsolilla kuin PC:lläkin ja kuten niin usein aiemminkin, totuus ei ole aivan niin komea.

Visceral Gamesin tekemä Battlefield-spinoff käyttää samaa Frostbite 3 -pelimoottoria kuin Battlefield 4:kin. Tämä tarkoittaa sitä, että myös moottorin ongelmat ovat tuttuja. Ainakaan tähän mennessä pelin PlayStation 4 -versio ei pääse lähellekään tasaista 60 fps:n ruudunpäivitysnopeutta. Kun pelin julkaisuun on aikaa vain muutama kuukausi, on epätodennäköistä, että tälle tasolle päästäänkään, ellei esimerkiksi ruudulla näkyvien efektien määrää rajoiteta selvästi.

Myös Visceral Gamesin lupaus siitä, että pelin PlayStation 4 – ja Xbox One -versiot ovat käytännössä identtisiä, on ongelmallinen. Frostbite 3 -pelimoottori ei nimittäin ole tähänkään saakka toiminut yhtä sutjakkaasti molemmilla tehokonsoleilla. Ellei DICE- ja Visceral Games -leirissä tehdä tulevien kuukausien aikana todellisia ryhtiliikkeitä, on odotettavissa, että hypepuheita joudutaan nieleskelemään vielä kerran jos toisenkin ennen pelin julkaisua.

Lähde: Eurogamer

Lisää aiheesta

E3Dome: kuusi minuuttia Battlefield Hardline -pelaamista

E3Dome: Battlefield Hardline on räjähtävää rosvot ja poliisit –leikkiä

E3Dome: Battlefield: Hardline päätti EA:n esityksen