Uusimmat

Black Mesa: Sourcen kehitystiimi kertoo: ei ollut helppo projekti

02.10.2012 18:15 Miikka Lehtonen

Sarjassamme ”yllättyneitä olivat ____ ja ____” Black Mesa: Sourcen kehitystiimi kertoo, että kattava ja monia vuosia kehityksessä ollut modi ei ollut se helpoin projekti. Gamasutran artikkeli kertoo yksityiskohdat.

Black Mesa: Sourcehan on kaikessa yksinkertaisuudessaan alkuperäinen Half-Life tuoreelle Source-pelimoottorille uudelleentehtynä. Vuosikausia kehityksessä ollut ja monien mielestä vapourwareksi muuttunut modi ilmestyi lopulta muutamia viikkoja sitten ja on saanut hyvän vastaanoton.

Tämä lämmittää varmasti kehitystiimin mieltä, sillä projekti ei ollut helppo. Tietenkään. Onhan näin valtaisa projekti todellinen painajainen harrastajien ja amatöörien pilottiprojektiksi. Nyt kehitystiimi kertoo prosessistaan ja niistä moninaisista haasteista, joita he ylittivät saadakseen modinsa valmiiksi. Organisaatio ja mittakaava olivat tietenkin haasteita, mutta tiimi huomasi joutuneensa myös yllättävien pelidesign-haasteiden eteen. Kun kerran tehtiin paranneltua versiota Half-Lifestä, mitä ”parantelu” lopulta tarkoitti? Vain parempia grafiikoita ja modernia moottoria, vai myös pelin suunnitteluongelmien korjailua ja tuunailua?

Kannattaa lukaista. Kiehtovaa settiä, olipa itse innokas indiekehittäjä tai ei.

Lähde: Gamasutra

Lue myös

Analyytikot vääntävät: onko Pandaria floppi vai ei?

Kukaan ei tahdo tehdä pelejä PS Vitalle

Vierailu maailman ainoalla flipperitehtaalla

XCOM-räiskintä on muuttunut FPS:stä 3PS:ksi