Uusimmat

Borderlands 2:ssa on 350 ”aidosti erilaista vihollisotusta”

28.08.2012 14:30 Jukka O. Kauppinen

Gearbox Softwaren Jasper Foremanilla on tärkeä urakka. Hänen pitäisi näet tiimeineen loitsia Borderlands 2:n viholliset toimimaan fiksusti ja kiinnostavasti. Kuinka mahtaa urakka onnistua? Ainakin Foreman on kehityspäiväkirjassaan luottavainen aikaansaannoksiinsa.

Aloitimme mötöjen tekemisen ottamalla Borderlandsin aiemmat otukset ja keskityimme niiden käyttäytymisen ja ulkoasun viilaamiseen. Sen jälkeen olikin aika helppoa tehdä ihan uudenlaisia vihollisia. Niiden luomisprosessi ei ole läheskään aina samanlainen. Esimerkiksi Hyperion Battle Droid -robotit liittyvät käsikirjoitukseen, joten niiden designi tuli käsikirjoittajilta ja matkasi  suunnittelupöydän kautta ja animaattoreille ja tekoälyosastolle. Toisaalta esimerkiksi stalkerit syntyivät ihan vain konseptitiimimme kaverien päässä ja ne tuotiin peliin, koska ne olivat yksinkertaisesti niin siistejä.

Voittekin varmasti kuvitella, että se hetki kun vihollinen tai NPC herää henkiin, kun se on animoitu ja liikkuu ympäriinsä, kun näet kaikkien konseptiartistiemme, taiteilijoiden, pelisuunnittelijoiden, animaattorien ja tekoälytyyppien yhteisen kädenjäljen, on todella tärkeä ja hieno.

Lue koko juttu: Borderlands 2 – näin syntyvät hirviöt ja bandiitit

Lisää aiheesta

Borderlands 2 -ensikosketus – isompi, laajempi ja parempi 

Suurin osa alkuperäisestä Borderlandsista sijoittui ruskealle ja aika tylsän näköiselle aavikolle, mutta jatko-osassa onkin niin vihreitä laaksoja kuin lumisia kukkuloitakin. Pelaan toisen journalistin kanssa yhteistyötilassa. Kieli on yhteinen, joten yhteistyö jopa sujuu. Olemme korkealla kukkulalla ja tapaamme alkuperäisestä Borderlandsista tutun kaverin Mordecain. Hänen lintuystävänsä Bloodwing on siepattu, joten velvollisuus kutsuu. Tällä kertaa maailman asukit saattavat jopa lähteä pelaajan matkaan oppaiksi, mikä tekee pelistä kertaheitolla elävämmän.

Borderlands (PC, PS3, Xbox 360)

Pelin tapahtumapaikka,  Pandoran planeetta, ei teknisesti ottaen ole post-apokalyptinen, vaan enemmänkin eräänlainen futuristinen versio villistä lännestä. Käytännössä ero on kuitenkin vain semanttinen: talot ovat hökkeleitä, asutusten ulkopuolella riekkuu mutantteja ja murhanhimoiset jengit suhaavat ympäriinsä hätäisesti kyhätyillä romuautoillaan.