Uusimmat

E3Dome: Rainbow Six Siege luottaa ympäristön tuhoutumiseen ja Siege-mekaniikkaan

10.06.2014 19:30 Jukka O. Kauppinen

Kuten jo yöllä nähtiin Ubisoftin lehdistötilaisuudessa, niin Rainbow Six –pelisarja saa vaihteeksi ihan kunnon jatkoa sen kaikkein tärkeimmän ydinsarjan hengessä. Ei Ghost Reconeja tai muuta huttua, ehei, nyt Rainbowsixataan ja kunnolla.

Peliä esiteltiin erinomaiselta vaikuttavan gameplay-demon kautta ja tykkäsin, tykkäsin kovasti. Eihän se nyt ekalle Rainbow Sixille tietenkään vetänyt vertoja, mutta nykymittakaavassa meno tuntui fiksulta ja taktiselta. Ja taktisia räiskintöjä ei ole koskaan liikaa!

Erikoisjoukkojen ja terroristien välisiä yhteenottoja kuvaava taktinen räiskintä tarjoaa monia kiinnostavia ominaisuuksia. Varsinaisessa pelidemossa näyttävintä settiä olivat tuhoutuvat seinät ja ympäristöt, ja Ubisoft kehuukin että Realblast-pelimoottorin myötä ”pelaajilla on ennen näkemättömät mahdollisuudet ympäristön tuhoamiseen.”

Demossa nähtiinkin kuinka seiniin tuli aukkoja, joista pelaajat pystyivät tarkkailemaan ja ampumaan. Lattioihin ja kattoihin voi räjäyttää aukkoja ja niin edelleen.

”Kaikki ympäristössä reagoi realistisesti, dynaamisesti ja ammuksen kaliiberista/koosta riippuen. Tuholla on merkitystä ja sen oikeaoppinen hyödyntäminen voi olla avain voittoon.”

Pelin ytimessä on myös Siege-mekaniikka, jossa toinen osapuoli voi linnoittautua johonkin rakennukseen ja lukita/vahvistaa kulkuaukkoja tai ikkunoita. Tai ansoittaa niitä.

”Clancy-faneina halusimme tehdä pelin, jollaista olemme aina halunneet pelata. Mietimme, että kuinka voimme luoda peliruuduille antiterroristi-operaatioiden jännityksen ja yhteenottojen taktisuuden. Vastaus löytyi Siege-pelitilasta ja ympäristön tuhoutumisesta.”

Peli julkaistaan tehoalustoille ensi vuoden aikana. K18.

Lisätietoja: http://www.rainbowsix.com/

Lisää E3-messuiltakaikki E3 2014 -uutiset

RSS: https://muropaketti.com/pelit/feedhttps://muropaketti.com/pelit/feed