EA tunnustaa: mokasimme mutta teemme taas parhaamme
Electronic Artsin nokkamies John Riccitiello tunnustaa, että maailman suurimpiin lukeutuva pelijulkaisija onnistui mokaamaan viime vuosina pahemman kerran. Mutta huominen on toissapäivää kirkkaamme.
Riccitiello ynnäsi teknologiakonferenssissa, että vielä seitsemän vuotta sitten EA oli pelikukkulan kuningas.
”Sitten pelimme murenivat käsiin, kehityskustannukset kasvoivat pilviin emmekä pystyneet vastaamaan digitaalisuuden haasteeseen. Need for Speed -sarja pilattiin ja pelisarjojen vuosipäivitykset valtasivat alaa. Hyvät pelit yksinkertaisesti loppuivat.”
Yhtiö onkin pistänyt itseään ankarasti kuntoon parin vuoden aikana ja Riccitiello uskoo, että huominen on kirkkaampi ja voitollisempi. Yhtiö on panostanut vahvasti laadukkaimpiin pelisarjoihinsa, ja digitaalisellakin rintamalla firma pärjää jo mainiosti.
”Kaksi, kolme vuotta sitten soineet hälytyssireenit on jo saatu sammutettua”, EA jehu tiivistää.
Lähde: EA: We dropped the ball
Lue myös
”Vuoden pelitraileri” julkaistiin, oliko se hypen arvoinen?
Mad Catz Wireless Racing Wheel – tärinätön perusratti Xbox-kuljettajille