Uusimmat

Elite Dangerous: Mooren laki on ystävämme

21.07.2014 10:00 Miikka Lehtonen

David Brabenin ja hänen tiiminsä kehittämä jatko-osa legendaariselle Elite-avaruussimulle on jo kerännyt paljon huomiota ja tulee keräämään paljon enemmänkin, jahka tiimi esittelee kaikki graafiset herkkunsa. Sitten tulee tyly herätys: sinun peli-PC:si tuskin jaksaa pyörittää niitä.

Elite: Dangerous on jatko-osa David Brabenin legendaariselle Elite-avaruussimulle, joka valloitti lukemattomien 80-luvun nuorten mielikuvitukset. Yksinkertaiset vektorit riittivät silloin loihtimaan esiin mielikuvia avaruuden ihmeistä, mutta nyt mennään vähän hifimmin.

”Käymme läpi kaikenlaisia upeita efektejä sisäisissä testeissämme ja huomaamme välillä, että tämähän näyttää aidosti kauniilta, mutta notkauttaa vähän ruudunpäivitysnopeutta. Se ei haittaa meitä, koska ne efektit näyttävät niin kauniilta. Laitamme ne kuitenkin osaksi detailiasetuksiamme.”

Braben kertoi Eurogamer-saitille, että Elite: Dangerousia ei ole suunniteltu vain tämän päivän peli-PC:ille.

”Mooren laki on ystävämme”, mies veisteli. ”Vaikka tämän päivän PC ei ehkä jaksaisikaan pyörittää peliä kaikilla herkuilla, ehkä huomisen PC pystyy siihen.”

Mooren laillahan viitataan Intelin perustajan Gordon E. Mooren havaintoon, jonka mukaan PC:n teho tuplaantuu noin kahden vuoden välein. On tietenkin selvää, että havainto ei tule pätemään ikuisesti, mutta eipä pelien suunnittelu tulevaisuus mielessä silti huono asia ole.

Lähde: Eurogamer