Uusimmat

Huhupartio: Battlefield 4:n päivitys rikkoi nettikoodin

20.07.2014 19:00 Miikka Lehtonen

Battlefield 4

Voi DICEä ja voi Battlefieldiä! Kun sataa niin sataa sitten urakalla, sillä EA:n paljon puhuttu räiskintäpeli sai äskettäin uutta DLC:tä. Kuulemma sisällöltään ihan kivatasoista, jopa. Mutta kuinka ollakaan, samaan syssyyn julkaistu päivitys rikkoi verkkokoodin. Ja se on verkkopelissä aika paska juttu, se.

Jos huhuihin on luottaminen, Battlefield 4:n verkkokoodi hajosi rymisten Dragon’s Teeth -lisäosan ja sen kylkiäisenä julkaistun päivityksen myötä. Latenssia, lagia, seinän läpi tulevia osumia ja muuta outoutta on tarjolla koko rahan edestä. EA ja DICE ovat tunnustaneet, että osa pelaajista voi kokea juuri nyt pienoisia ongelmia, joten suurin debaatti taitaakin koskea sitä, miten suuri tämä osa on. Verkkopuheiden perusteella suuri, virallisen tiedon mukaan pieni. Totuus lienee jossain puolivälissä.

Kyseessä ei suinkaan olisi ensimmäinen kerta, jolloin Battlefield 4:n verkkokoodi hieman takkuaa, sillä tätähän se on ollut alusta saakka. Kaatumisia, ongelmia ja töksähtelyjä. Joskus harvemmin, toisinaan useammin. Itse pelailin aika ongelmitta, mutta en toisaalta pelaillut kovin pitkään, joten ehkä kokemukseni ei ole yleistettävissä. Nyt näyttää siltä, että ongelmat ovat palanneet suurella ryminällä.

Ratkaisuksi on tarjottu high frequency -tilan käynnistämistä pelissä, mutta tiettävästi se ei aivan toimi, jos serverit eivät tue sitä. Ja läheskään kaikki eivät tue. Heikompi arpa, siis. Korjausta odotellessa. Siihen saakka kertokaa toki kokemuksianne siitä, miten yleisiä ongelmat ovat tätä nykyä.

Lähde: GamingCentral