Uusimmat

Mirror’s Edge oli yritys rakentaa jotain mahdotonta

21.03.2012 21:45 Jukka O. Kauppinen

Upea pelitaidetta omalaatuisista näkökulmistaan käsittelevä Dead End Thrills -sivusto laajentaa skaalaansa aloittamalla uuden juttusarjan, jossa sukelletaan todella syvälle omalaatuisten ja erikoisten videopelien takaa löytyvään salaiseen maailmaan. Juttusarja käynnistyy ruotsalaisen DICE-studion Mirror’s Edge -pelin kautta.

Mirror’s Edge – Building the Impossible -jutun otsikko kertoo väkevästi mistä on kyse. Mirror’s Edge oli yritys tehdä jotain aivan erilaista, jotain kaunista, jotain ainutlaatuista. Lopputulos ei ollut aivan sitä mitä tekijät ensin tavoittelivat, mutta kuten kirjoittaja ynnää, ”Mirror’s Edgen jatko-osan juju ei ole rakentaa hittipelin jatko-osaa, vaan rakentaa oikealla tavalla epäonnistumisen päälle. Jos Mirror’s Edge ei ollutkaan upea peli, niin Mirror’s Edge 2 saattaisi olla uskomaton.”

DICEn visuaalinen suunnittelija Robert Broscoe muistelee osaltaan, että ”en halunnut nähdä enää ikinä yhtään ainutta uutta tankkia, lentokonetta tai sotalaivaa”, sillä kaveri oli työskennellyt niiden parissa jo aivan tarpeeksi.

Ja miten siinä sitten kävikään?

Lukekaa juttu. Tarjolla on upeaa, syvällistä ja kiinnostavaa analyysiä.

Lue juttu: The Edge, Mirror’s Edge – Building the Impossible

Lisätietoja: http://deadendthrills.com/

Lisää aiheesta

DICE uskoo: pelaajat ovat valmiita Mirror’s Edge 2:een

Mirror’s Edge (PC)

Mirror’s Edge (PS3, 360)

Lue myös

Ihmiset eivät tapa ihmisiä. Pelit tappavat ihmisiä. Siksi pelit on merkittävä vaarallisiksi.

Notch: unohtakaa DRM, keskittykää rehellisiin ihmisiin

Rift – vuotta myöhemmin

Wargame: European Escalation (PC)