Molyneux: 22cansille riittää yhden pelin tekeminen – Godus
Pelialaveteraani Peter Molyneux keskittyy tällä hetkellä elämässään yhteen asiaan: virtuaalimaailmahiekkalaatikko Godusiin. Ja se on myös miekkosen nykyisen 22cans-studion ainoa peli, ainoa tavoite. Tehdä Godus. Ylläpitää sitä. Tehdä Godusista ikuinen.
Godus on vekkuli touhuamisohjelma, jossa ei ole vieläkään kovinkaan paljoa varsinaista pelaamista. Ja kun siinä joskus on peli, niin sekin voi olla hyvin erikoinen. Internet-maailmoihin laajentuva Godus yhdistää ihmiset, mutta ei tarjoa heille kommunikaatiovälineitä. Ihmiset viestivät puheen sijaan tekemällä – auttamalla, rakentamalla, hyökkäämällä, muovaamalla.
Vielä tälläkin hetkellä Godus on vasta noin 49 prosenttisen valmis. Paljon tulee siis tapahtumaan.
Mitä kaikkea? Lue toki GamesIndustryn kattava haastattelu, jossa Molyneux miettii Godusin lisäksi koko pelialaa, sen tulevaisuutta, f2p-pelien mekaniikkoja ja hyvin, hyvin monta muutakin asiaa.
Lue juttu: Why Godus is probably 22Cans’ last game
Lisää aiheesta
Jumalpeli Godus Steamin early accessissa
Jumalpelien isä palaa juurilleen – GODUS
Peter Molyneuxin megakuutio murtui vihdoin. Mitä oli keskipisteessä?