Uusimmat

Payday-kehittäjä ryhtyi kustantajaksi – kehuvat uudenlaista julkaisumalliaan

14.05.2015 11:00 Jukka O. Kauppinen

Ruotsalainen Starbreeze Studios on ehtinyt olla mukana monessa. Firma on tehnyt erittäin isoja pelejä suurille kustantajille (Chronicles of Riddick, The Darkness, Syndicate) ja pienempiä teoksia pienemmille kustantajille (Payday 2, Brothers). Ja kaikista mahdollisista peleistä nimenomaan Payday-sarja on osoittautunut todelliseksi palkkapäiväpeliksi.

Itse asiassa niinkin vahvasti, että tällä hetkellä Payday-pelit tekovat semmoiset 95 prosenttia firman tuloista.

Jatkossa Starbreeze yrittää kuitenkin laajentaa tuloskaalaansa, sillä firma on ryhtynyt kustantamaan pienempien kehittäjien pelejä. Hyvää tulosta takova studio rahoittaa pienempiä kehittäjiä ja lupaa näille reilua meininkiä. IP-oikeuksia ei kahmita ja kunhan Starbreeze on saanut omansa takaisin, niin pelien tuotot jaetaan kehittäjän kanssa fifti-fifti.

Starbreezen ensimmäinen ulkopuolinen kehittäjä on kroatialainen Lion Game Lion, jonka Raid: World War II –pelin kehitykseen panostetaan kahdeksan miljoonaa taalaa.

Starbreeze itse työstää Payday 2 –lisärien ohessa myös uutta The Walking Dead –peliä ja digitaalisia leluja.

Lähde: GamesIndustry

Lisää aiheesta

Brothers: A Tale of Two Sons (PC, PS3, Xbox 360) 

Chronicles of Riddick: The Escape from Butcher Bay (Developer’s Cut) (pc) 

Payday 2 (PC,PS3, Xbox 360) 

Payday 2 on rahasampo: Starbreeze teki 15 vuotta tappiota mutta yksi hitti nosti firman kuudessa kuukaudessa plussalle  

Payday-kehittäjä pyrkii lelupelimarkkinoille yritysoston kautta 

Syndicate (PC, PS3, Xbox 360)