Tästä syystä GTA V ei odota seuraavaa konsolisukupolvea
Ensi vuonna julkaistava GTA V on takuuvarma hitti. Siitä kertoo jo hypekone, joka on pyörähtänyt käyntiin, vaikka peliä saadaan odottaa vielä hetki jos toinenkin. Mutta miksi ihmeessä peliä ei kehitetty suoraan seuraavan sukupolven konsoleille? Pelin käsikirjoittajana hääräävä Dan Houser kertoi syyn Famitsu-lehdelle.
Houserin mukaan Rockstar tekee sisältöä, ei teknologiademoja. Firma käyttää teknologiaa pelisisällön luomiseen eivätkä tahdo antaa uusien laitteiden odottamisen viivästyttää kehitystyötä. Nykyinen konsoliteknologia on juuri nyt kypsä, mikä antaa Rockstarille mahdollisuuden ottaa siitä kaiken irti.
GTA 4 oli Rockstarin ensimmäinen peli uudella ja tehokkaammalla alustalla. Tämä näkyi ongelmina pelin kehityksen alkuvaiheessa. Vastapainona tälle GTA: San Andreas ilmestyi aikanaan PlayStation 2:n elinkaaren huipulla ja osoittautui erinomaiseksi peliksi. Houserin mukaan parhaat pelit ilmestyvätkin yleensä laitteiden elinkaaren loppuvaiheessa.
Lähde: Polygon.com
Lisää aiheesta
Grand Theft Auto V on järisyttävän valtava peli
Ei tullut Cypress Hill -laulajasta miljonääriä GTA:n kustannuksella
Lue myös
Skylanders: Giants (PS3, Wii, Xbox 360)
Ensimmäinen Warcraft-moninpelimatsi oli ainutkertaisen jännittävä
Alkoiko tästä Kinectin alamäki? Microsoft pilkkoo Kinect-lippulaivapelinsä palasiksi