Uusimmat

The Witcher -ohjaajan mielestä Skyrimin tarina ja hahmot ovat geneerisiä

19.02.2013 10:00 Juho Anttila

Jos on nimettävä viime vuosien parhaita tietokoneroolipelejä, sekä Skyrim että The Witcher -sarja nousevat takuulla listalla kuin listalla korkealle. Seuraavan osan myötä The Witcher -sarja muuttuu Skyrimin kaltaiseksi avoimen maailman peliksi. Haaste on kova, mutta The Witcher 3 -ohjaaja Konrad Tomaszkiewiczin mukaan tiimillä on etulyöntiasema Skyrimiin nähden kilpailussa parhaan avoimen maailman roolipelin kruunusta.

Noiturin seikkailut muistetaan nimenomaan tiukoista ja mukaansatempaavista tarinoista. Tomaszkiewiczin mukaan Skyrimin tarina ja hahmot olivat sen sijaan geneerisiä. Mies kertoo, että hän ei pysty nimeämään edes viittä Skyrimin hahmoa ulkomuistista, mikä on osoitus persoonallisuuden puutteesta.

Toinen ongelma Tomaszkiewiczin mukaan on ajoittainen immersion hajoaminen. Muun muassa mahdollisuus toistaa samoja tehtäviä kerta toisensa jälkeen ilman, että pelihahmot reagoivat asiaan mitenkään rikkoo siellä olemisen tunteen ja alleviivaa kyseessä olevan kuitenkin vain pelin.

Vaikka Tomaszkiewicz suhtautuukin Skyrimin tarinallisiin elementteihin varsin nihkeästi, arvostaa mies ja koko The Witcher -kehitystiimi kuitenkin Bethesdan mestariteosta korkealle. Mallia tullaankin ottamaan erityisesti sen suhteen, miten avoin pelimaailma toteutetaan onnistuneesti. Tomaszkiewiczin mukaan kun CD Projekt RED yhdistää omat vahvuutensa Skyrimistä opittuihin asioihin, luvassa on täydellinen roolipelikokemus. En voi väittää, ettenkö odottaisi innolla.

Lähde: Eurogamer

Lisää aiheesta

The Witcher 3: open world, salapoliisityötä ja miehekäs parta

The Witcher-studion uusi pelimoottori tukee avointa pelaamista

Skyrimille ylivertainen kultainen ilotikku