Uusimmat

UFO/X-Com-pelien luoja tekee uutta strategiaa 3DS:lle

17.08.2010 21:30 Jukka O. Kauppinen

Alkuperäisten Ufo/X-Com-pelien sekä Laser Squad -sarjan luoja Julian Gollop työstää uutta vuoropohjaista strategiapeliä, tosin hieman yllättävälle alustalle. Gollopin seuraava teos näet ilmestyy Nintendon 3DS-konsolille.

Tarkkaa tai edes epämääräistä faktaa tulevasta julkaisusta ei vielä ole. Tiettävästi Gollop on kuitenkin viihtynyt viimeiset vuodet Ubisoftin studioilla. Ubisoft on puolestaan kertonut julkaisevansa 3DS:lle vuoropohjaisen strategiapelin Tom Clancy’s Ghost Recon: Lead the Ghosts. Yhteensattumaako?

Ubisoft julkaisi toissajouluna myös varsin mainion Tom Clancy’s Endwar -strategiapelin sekä isoille että taskukonsoleille. DS- ja PSP-versiot Endwarista olivat suorastaan erinomaisia ja laadukkaita sotapelejä, joita tosin monikaan ei tainnut huomata täysin olemattoman markkinoinnin johdosta.

Gollop itse on syyttänyt naksustrategioita perinteisen vuoropohjaisen strategiapelaamisen kuolemasta, mutta pitää erityisesti Nintendon konsoleille julkaistuja Advance Wars-, Fire Emblem- ja Final Fantasy Factics -pelejä genren pelastajina. Lisäksi Pokemon-peleillä on herran mielestä paljonkin yhteistä X-COMien kanssa.

Lähde: Edge: X-COM Creator Working On 3DS Game

Lisää aiheesta

Tom Clancy’s EndWar (DS, PSP)

Tom Clancyn nimellä ratsastava PS3:lle ja Xbox 360:lle julkaistu EndWar oli ensimmäinen reaaliaikainen naksustrategia, jota voi häpeilemättä ja punastumatta kehua oikeasti hyvin toteutetuksi genrensä edustajaksi konsoleilla. Mutta hyvä tavaton sentään – vaikka Ubisoft yrittääkin parhaansa mukaan salailla asiaa, pelistä on julkaistu versio myös taskukonsoleille.

Hämmästys on sitäkin suurempi, kun DS/PSP:n EndWar on sekin hyvä peli. Eikä se edes matki liikaa Advance Warseja.

Lue myös

Blizzard selätti WoW-piraattiserverin: korvauksia 88 miljoonaa!

eDomen arvosteluviikko: Castlevania, Commander, Hydro Thunder Hurricane, Naughty Bear, Sniper, Starcraft 2

Flight Simulatorien poika: Microsoft Flight

Ken Levine kertoo, miksi hän ei tehnyt Bioshock 2:ta