UUSIMMAT

Alkuperäisessä Dragon Age: Originsissa oli melkein moninpeli ja paljon muuta

29.08.2021 16:59 | Muropaketin toimitus

BioWare on paljastanut joitain alkuperäisiä suunnitelmiaan kehutulle Dragon Age: Origins -roolipelille.

TheGamerin julkaisemassa pelin historiikissa Dragon Age: Originsin pääsuunnittelija Daniel Fedor paljastaa joitain mielenkiintoisia suuntia, joihin kehittäjät alkujaan tähtäsivät tai jotka olisivat olleet muuten vain mahdollisia tehdä.

Fedor paljastaakin, että alkuperäisellä NeverWinter Nights -moottorilla peliin olisi todennäköisesti tuotu moninpeli ja Dungeon Master -pelitila, jossa yksi pelaajista olisi pöytäroolipelien tapaan johtanut muita pelaajia näiden seikkailuissaan. Tunnettua pelimoottoria ja sen ominaisuuksia olisikin voitu hyödyntää paljon helpommin.

Fedor sanookin, ettei näistä tarvinnut kuitenkaan haaveilla, kun päätös lopulta tehtiin kesken kehityksen siirtyä kokonaan uuden pelimoottorin varaan. Tämän myötä aikaa kului aiemman työn uudelleensovittamiseksi uudelle moottorille, eikä moninpelille tai muulle jäänyt aikaa. Ilman tätä tekoa pelaajien tuntema Dragon Age: Origins olisikin saattanut olla hyvin erilainen.