Uusimmat

Assassin’s Creed Brotherhood -ensikosketus osa 2: seikkailua vuonna 1500

26.10.2010 14:40 Jukka O. Kauppinen

Sukelsimme viime viikolla Assassin’s Creed Brotherhood -pelin maisemiin ensikosketus-juttusarjamme ensimmäisessä osassa. Kaikkiaan neliosaisen artikkelisarjan toisessa osassa jatkamme sekä pelin tapahtumapaikkojen tutkailua että iskemme kyntemme myös varsinaiseen peliin.

Miten Brotherhood hyödyntää Roomaa? Miten aikakautta kuvataan ja miten pelin historiatutkimus on tehty? Mitä pelissä ylipäätään tapahtuu?

Pureudumme tapahtumien ytimeen videoiden muodossa. Juttujen numerojärjestys on hieman hassu, sillä videoissa osat on numeroitu tekojärjestyksessä. Älkää antako niiden häiritä.

 

Lisää aiheesta:

Assassin’s Creed Brotherhood -ensikosketus osa 1: päivä muinaisessa Roomassa

Assassin’s Creed Brotherhood -ensikosketus osa 3: Jälleenrakenna Rooma, pelaa moninpelimurhahippaa

 

Kaikki videot ovat HD-tasoisia.

 

Kurkistus kulisseihin

Ensimmäisellä videolla (joka on tosin numeroitu viidenneksi) kurkistamme ensi alkuun Ubisoftin tapahtumaan. JOK kertoo hieman ensivaikutelmistaan, minkä jälkeen tarjolla on sekä elävää kuvaa pelistä, sen testauksesta että yleisvaikutelmia lehdistötapahtumasta.

Tapahtuma oli mittava, sillä pelitoimittajia oli kaikkialta maailmasta. Pohjoismaisen ja eteläeurooppalaisen toimittajaryhmän jälkeen paikalle saapui japanilaista lehdistöä, edellisenä päivänä vuorossa olivat olleet britit ja saksalaiset.

Pituus 9:18.

 

 

Brotherhood osa 1: historiallinen tutkimus ja Rooma

Pelin käsikirjoittaja Jeffrey Yohalem kertoo muun muassa pelin historiallisesta tutkimuksesta ja Roomasta.

Pituus 3:47.

 

 

Brotherhood osa 2: Rooma, pelin aikakausi ja pelin tempo

Pelin käsikirjoittaja Jeffrey Yohalem kertoo Brotherhoodin Roomasta, pelin aikakaudesta ja muun muassa pelin nopeutuneesta temmosta. Onko Brotherhood nyt pelkkä tappelupeli, vai onko se yhä oivallinen seikkailu?

Pituus 5:15.

 

 

Brotherhood osa 3: Colosseumilla ja Capitolinella

Käsikirjoittaja Jeffrey Yohalem ja pelin taiteellinen johtaja Mohammed Gambouz johdattavat meidät Colosseumille ja Capitoline-kukkulalle. Kaksikko kertoo näiden kuuluisien tapahtumapaikkojen mallintamisesta Brotherhoodiin ja mitä näillä paikoilla tapahtuu pelissä.

Pituus 8:22

 

 

Brotherhood osa 4: Forum Romanumilla ja Castel Sant’Angelolla

Käsikirjoittaja Jeffrey Yohalem ja pelin taiteellinen johtaja Mohammed Gambouz johdattavat meidät Roman Forumille ja Sant’Angelon linnaan. Luvassa on tälläkin kertaa tarinaa nähtävyyksien historiasta, mallintamisesta ja pelitapahtumista.

Pituus 6:04

 

 

Lisää upeita pelivideoitaeDomen videokanavalta osoitteesta https://www.youtube.com/user/wwweDomenet.

 

Lisää aiheesta:

Assassin’s Creed Brotherhood -ensikosketus osa 1: päivä muinaisessa Roomassa

Assassin’s Creed Brotherhood -ensikosketus osa 3: Jälleenrakenna Rooma, pelaa moninpelimurhahippaa

 

Lue myös

Epic Mickey – ensikosketuksessa Disneyn arkistoista ammentava seikkailu

Satzuma Missile Launcher tuhoaa kotona, toimistossa ja puutarhassa

Tron: Evolution – ensikosketuksessa kasariklassikon paluu

Vierailu Raren studiolla – miltä pelikonkarien luola näyttää?

WiiWare-palvelu – Nintendon ladattavien pelien ulottuvuus voisi olla jouheampikin

YLEn demoscene-dokumentti julkaistu – katso jaksot 1-6

 

Mikä videoista oli sinusta kiinnostavin?

Katso tilanne vastaamatta