Uusimmat

Call of Duty: Ghosts ei pitele pelaajia kädestä kiinni entiseen tapaan

27.09.2013 10:00 Juho Anttila

Huippusuositun Call of Duty -pelisarjan yksinpelikampanjoiden ominaispiirteisiin on aina kuulunut tiukasti käsikirjoitettu kapea putki. Valinnanvaraa ei juuri ole ollut tarjolla, vaan edessä on ollut valmiiksi poljettu tie. Tuleva Call of Duty: Ghosts yrittää pyristellä irti tästä kaavasta.

Peliä kehittävän Infinity Wardin yhteisövastaava Tina Palacios kertoo, että tiimi on kuunnellut pelaajilta satavaa palautetta tarkkaan. Aika moni on ilmaissut kyllästyneensä liian kapeaan putkeen. Palacios lupaakin lisää valinnanvaraa ja avoimempia kenttiä. Välillä pelaaja ei välttämättä edes tiedä heti, minne seuraavaksi pitää mennä. Ei mitään kovin tavatonta peleissä yleisesti, mutta kieltämättä uutuus CoD-sarjan näkövinkkelistä.

Uusi CoD sisältää myös entistä enemmän hiippailua. Tämäkään ei ole pakollista, vaan pelaaja voi halutessaan toki selvittää tarinan myös aseet laulaen. Tarinasta puheen ollen Ghosts aloittaa aivan uuden, tulevaisuuteen sijoittuvan tarinan, jolla ei ole suoraa yhteyttä aiempiin Call of Duty -peleihin. Koko peliin ja tarinaan yleensäkin pääsee tutustumaan jo ensi kuussa, kun peli julkaistaan osapuilleen kaikille kuviteltavissa oleville alustoille.

Lähde: Eurogamer

Lisää aiheesta

Miksi kuudesluokkalaiset haluavat uuden Call of Dutyn? Koiran takia!

Call of Duty Ghosts: XO-ensikuvat

Call of Duty: Ghosts vahvistettiin virallisesti – katso ensimmäinen video