World of Goo -kokeilu toi pelille huisisti lisämyyntiä
Viime viikolla World of Goon julkaissut 2D Boy teki mielenkiintoisen kokeilun ja julkaisi pelinsä uusiksi niin kutsutulla Radiohead-mallilla, eli kotoisammin sanottuna antamalla pelaajille tilaisuuden maksaa pelistä mitä he halusivat. Peli teki kauppansa, mutta aika moni pelaaja tuntuu pitävän keskisormen osoittelusta pelikehittäjille.
2D Boy julkaisi World of Goon synttärimyynneistä dataa, joka paljasti että kampanjan aikana peliä myytiin reilut 57 000 kappaletta. Reilut 16 000 asiakasta valitsi haistattelulinjan ja maksoi pelistään yhden pennin. 6400 maksoi taalan ja vajaat 16 000 maksoivat taalan ja kahden taalan välillä.
Hieman yllättäen useampi sata asiakasta päätti kaikesta huolimatta maksaa pelistä täydet 20 taalaa ja muutama sankari jopa 50 taalaa.
Tempausta ei voi kuin pitää menestyksenä, sillä se aktivoi useamman passiivisen asiakkaan tai piraatin maksamaan pelistä edes jotain, sekä kasvatti pelin kiinnostusta Steamissa yli 40%. Miehen käppyröistä ynnäilemällä voi laskea, että yhden hyvän idean ja uutispostauksen ansiosta 2D Boyn pankkitilille kilisi yli 100 000 taalaa rahaa.
Lisää aiheesta
Osta mainio World of Goo itse päättämääsi hintaan
World of Goo (PC, Linux, Mac, Wii)
World of Goo: kopiosuojauksella ei tehoa