#Blocktober-kampanja saa kehittäjät paljastamaan, miltä hittipelit näyttivät puolivalmiina palikkaversioina
Pelikehittäjät jakavat jälleen kuvia keskeneräisistä kentistä ja pelikohtauksista Twitterissä hashtagilla #Blocktober.
Pelikehittäjät viettävät lokakuussa Blocktoberia, jossa kannustetaan kehittäjiä julkaisemaan kuvia ja videoita tekeillä olevista peleistä tai julkaistujen pelien varhaisista versioita. Nimi tulee siitä, että ennen lopullisten grafiikoiden lisäämistä pelimaailmat näyttävät usein koostuvan vain erikokoisista palikoista.
Kokosimme alle muutaman esimerkikin, joita voi selata helposti Twitteristä hashtagilla #Blocktober. Alta näet esimerkiksi, kuinka Uncharted: The Lost Legacy -pelin kiipeilyjä suunniteltiin.
For today’s #Blocktober, before/after from the start of Uncharted TLL. To make low-risk traversal (tutorial) feel ”dangerous”, I stacked handholds (so if you miss a jump, you can still catch a lower ledge). Wider FOV spline cameras gives player clearer view of affordance options. pic.twitter.com/E9TovDldKg
— PopRelics (@PopRelics) 4. lokakuuta 2018
Tässä taas kyseessä on ensi vuonna ilmestyvällä PlayStation 4:n Dreams-pelillä tehty taso.
Super excited that its time for #Blocktober again! This is a space I made last night in #DreamsPS4 . Super simple and modular so I could build it quickly from scratch. :) pic.twitter.com/Qap4ijnEca
— Peter Field (@Peter__Field) 2. lokakuuta 2018
Tässä nähdään puolestaan vertailuvideo Uncharted 4: A Thief’s Endin toimintakohtauksesta lopullisena ja palikkaversiona.
Alla olevassa videossa taas nähdään, kuinka San Francisco katukuva syntyi WatchDogs 2:ssa.
Building San Francisco’s Lombard Street in #WatchDogs2 #Blocktober pic.twitter.com/24FiIuKHf8
— Sebastien Viard (@SebViard) 3. lokakuuta 2018