Cyberpunk 2077:stä jäi pois monia futuristiselta kuulostavia ominaisuuksia
CD Projekt Red joutui leikkaamaan Cyberpunk 2077:stä pois ominaisuuksia, jotka olisivat kuulostaneet hienoilta.
Jason Schreierin mukaan Cyberpunk 2077:ään suunniteltiin alun perin lentäviä autoja sekä autojen avulla tapahtuvia väijytyksiä. Ei kuitenkaan ole varmuutta siitä, mitä väijytykset olisivat käytännössä tarkoittaneet. Lisäksi V:n piti alun perin pystyä juoksemaan myös seiniä pitkin.
Vielä vuoteen 2016 saakka Cyberpunk 2077:n oli määrä olla kolmannesta kamerakulmasta kuvattu peli. Lopulta CD Projekt Red päätti tehdä Cyberpunk 2077:stä sittenkin ensimmäisen persoonan pelin. Muutokset pelin suunnittelussa matkan varrella ovat toki tavallisia, mutta on kiinnostavaa ajatella, millainen peli Cyberpunk 2077 olisi voinut olla, jos alkuperäinen visio olisi toteutunut
– If you’re wondering just how much Cyberpunk 2077 changed over the past decade: well, up until 2016, it was a third-person game. Features that were originally envisioned (wall-running, flying cars, car ambushes) were cut along the way (not atypical in game development)
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 16, 2021