Dark Souls: Remastered korjaa kammotun pelialueen suorituskykyongelmat

20.05.2018 17:51 | Muropaketin toimitus

Dark Souls: Remasteredissa pelaajat voivat keskittyä vihollisten kanssa taistelemiseen, eikä ruudunpäivitysnopeus ole enää suurin päävastus. Remasteroidussa pelissä myös kammottu Blighttown toimii tasaisella 60fps ruudunpäivitysnopeudella.

Dark Souls tunnetaan hyvin korkeasta vaikeustasostaan, mutta välillä vaikeus johtui kuitenkin vääristä asioista. Alkuperäisen Dark Soulsin tapauksessa muun muassa Blighttown-pelialueella ruudunpäivitysnopeus saattoi tippua 20fps paikkeille, vaikka peliä olisi pyöritetty takaisinpäin yhteensopivuuden kautta Xbox One X:llä.

Tulevaisuudessa pelaajat voivat kuitenkin keskittyä taistelemaan vihollisten kanssa suorituskykyongelmien sijaan. Digital Foundryn analyysin mukaan PlayStation 4 pyörittää Dark Soulsia Blighttownissa tasaisella 60fps ruudunpäivitysnopeudella ja 1080p-resoluutiolla. PlayStation 4 Pro kykenee puolestaan 60fps ruudunpäivitysnopeuteen 1800p-resoluutiolla.

Dark Souls: Remastered julkaistaan PC:lle, PlayStation 4:lle sekä Xbox Onelle 25. päivä toukokuuta. Nintendo Switch -version julkaisuajankohdasta ei ole vielä tietoa.