Uusimmat

Dead Space täytti 10 vuotta – kehutun kauhupelin luoja haluaisi nähdä jatkoa, mutta pienin varauksin

26.11.2018 13:16 Muropaketin toimitus

Dead Space -sarjan toinen luoja Michael Condrey toivoisi, että mahdolliseen uuteen peliin panostetaan yhtä paljon kuin alkuperäiseen.

Visceral Gamesin scifi-kauhupeli Dead Space täytti äsken pyöreitä, sillä sarjan käynnistänyt peli ilmestyi aikanaan PC:lle, PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle lokakuun lopulla 2008. Merkkipäivän kunniaksi Game Informer muisteli Dead Spacen syntyä ja pelin kehitystä sen toisen luojan, myöhemmin Sledgehammer Gamesin perustaneen Michael Condreyn kanssa.

Haastattelun lopuksi Condrey puhuu myös mahdollisuudesta, että Dead Space saisi jatkoa.

”On mahtava ajatella, mitä uuden konsolisukupolven paluu Dead Space -mytologiaan merkitsisi pelaajille”, Condrey toteaa.

”Alkuperäinen peli on yhä monelle meistä lähellä sydäntä, joten haluaisin nähdä paluun vain, jos se tehdään samalla huolella ja intohimolla, jonka tiimimme toi alkuperäiseen peliin.”

Olipa Condrey sitten mitä mieltä tahansa Dead Space -sarjan paluusta, sitä odotellessa kannattaa tuskin henkeään pidätellä. Koko Visceral Games -pelistudio on sittemmin hyllytetty, eikä vuoden 2013 Dead Space 3 tuottanut julkaisija Electronic Artsin mielestä toivotusti voittoja. Vaikuttaa siis epätodennäköiseltä, että uutta peliä oltaisiin tekemässä ainakaan lähiaikoina.

Michael Condrey itse on työskennellyt viime vuodet Sledgehammer Gamesilla, jossa hän toimi muun muassa viime vuoden Call of Duty: WWII:n toisena pääkehittäjänä. Alkuvuodesta hän ja kollegansa Glen Schofield jättivät kuitenkin Sledgehammerin ja siirtyivät muihin tehtäviin Activisionilla.