Uusimmat

Diablo 2: Resurrectedin parjatut serveriongelmat ovat perua 20 vuoden takaisesta

15.10.2021 10:37 Muropaketin toimitus

Blizzard on paljastanut Diablo 2: Resurrectedin serveriongelmien olevan perua pelin alkuperäisestä koodista.

Kotisivuilla julkaistussa viestissä kehittäjät paljastavat tarkemmat syyt laajojen serveriongelmien taustalla. Vaikka osansa saa riittämättömät serveritilat alati kasvavalle pelaajamäärälle, ovat pohjimmaiset juuret ongelmissa kuitenkin alkuperäisen pelin koodissa.

Studio paljastaakin ongelmien juontavan useista toistensa päälle kasatuista pienemmistä tapauksista, joten niiden korjaaminen ei ole aivan niin yksinkertaista. Tämä kaikki juontaa pohjimmiltaan alkuperäisen Diablo 2:n koodiin, jota tuore remasterointi pitkälti käyttää hyväkseen. Vaikka koodiriviä on päivitetty nykypäivään, on siellä olevat rimpsut edelleen pitkälti parin vuosikymmenen takaisia.

Kehittäjät kertovatkin, että nettipelaaminen ja käyttäytyminen on tuona aikana muuttunut valtavasti, ja muun muassa yksi syy ongelmille on liian useasti luotavat pelit. Jo alkuperäisessä pelissä pelaajat loivat nopeasti uusia pelejä farmatakseen tiettyjä esineitä esimerkiksi pomoilta, jolloin esimerkiksi Diablon kaaduttua lopetettiin peli, luotiin lobbyssa uusi ja lähdettiin taas jahtaamaan. Tekijöiden mukaan käytäntö oli kuitenkin 2000-luvun alussa kuitenkin verrattain vähäistä, kun taas nykypelaajista valtaosa harrastaa kyseistä toimintaa tukkiuttaen serverit.

Blizzard kokeileekin erilaisia ratkaisuja serveriongelman parantamiseksi, kuten rajoittamalla nopeutta, kuinka useasti uusia pelejä voi luoda lyhyen ajan sisällä. Nämä eivät ole kuitenkaan välttämättä pysyviä ratkaisuja, vaan kehittäjät lupaavat etsiä ongelmaan lopullisempia korjauksia. Tämän tarkempaa aikataulua ei kuitenkaan vielä kerrottu.

Lue myös: Ensituntumat | Diablo 2:n päivitetty versio voi olla järkytys – Aika on kullannut muistot, mutta silti klassikkopeli koukutti taas kerran