Dragon Agen käsikirjoittaja paljastaa, miten hän olisi korjannut mielipiteitä jakaneen jatko-osan
BioWaren entinen käsikirjoittaja ja Dragon Age -sarjan luoja David Gaider on paljastanut, mitä kaikkea hän olisi halunnut muuttaa ja tehdä parjatun Dragon Age 2:n suhteen.
Gaider totesi Twitter-tilillään Dragon Age 2:n olleen ongelmallinen projekti, jossa resurssit olivat vähissä, eikä aikaa yksinkertaisesti ollut tarkistuksiin ja tilanne muuttui jatkuvasti. Joten vaikka hän pitää pelisarjan kakkososaa omana lempiosanaan, hän ei koskaan haluaisi palata sen pariin uusiksi.
Taannoisen Justice Leaguen Snyder’s Cutin innoittamana Gaider kuitenkin avaa hieman, mitä kaikkea parjattu jatko-osa olisi voinut olla. Valtava lista eri muutoksista on listattu alla, mutta muutamat nostot keskittyvät muun muassa pelin loppupuolen uudelleenkirjoittamiseen, jossa tietyt taistelut korjattaisiin täysin ja velhojen ja temppeliritareiden välinen sota syttyisi aavistuksen luonnollisemmin. Gaider myös toivoo, että peliin olisi voitu lisätä kolmas vaihtoehto, jossa pelaaja ei liity kummankaan osapuolen riveihin.
Hän kommentoi lisäksi kokonaan pelistä leikattua juonta, jossa pelin päähenkilö olisi ollut vaarassa joutua riivatuksi, sekä on karvas edelleen siitä, että peliin suunniteltu Exalted March -laajennus leikattiin. Gaider paljastaakin, että kyseinen laajennus olisi päättynyt erään todella suositun sivuhahmon kuolemaan.
”If you could Zack Snyder DA2, what would you change?”
Wow. I’m willing to bet Mark or Mike (or anyone else on the team) would give very different answers than me, but it’s enough to give a sober man pause, because that was THE Project of Multiple Regrets.
— David Gaider (@davidgaider) April 13, 2021