E3: Kehittäjien mukaan melkein kaikki The Last of Us Part II:n elokuvallisessa taistelussa on aitoa pelikuvaa

13.06.2018 13:15 | Muropaketin toimitus

The Last of Us Part II:n E3-trailerilla nähdään pelikuvaa, jossa pelaaja on kehittäjien mukaan käytännössä koko ajan puikoissa.

Naughty Dogin odotettu The Last of Us Part II sai eilen upean pelikuvatrailerin, jolla nähtiin vaikuttavia hiiviskely- ja taistelukohtauksia. Monet hetket olivat kuitenkin hyvin elokuvallisia, eikä katsojan ole helppo erottaa, mikä kaikki on skriptattua ja mikä aitoa pelikuvaa.

GameSpotin mukaan pelin kehittäjät ovat kuitenkin vahvistaneet, että valtaosa trailerista on oikeaa pelikuvaa, jossa pelaaja on koko ajan puikoissa.

”Naughty Dogin klassiseen tyyliin yritämme aina kontekstualisoida animaatiot”, selittää pelin toinen ohjaaja Anthony Newman.

Kehittäjien mukaan Ellie esimerkiksi tekee erilaisia väistöjä riippuen siitä, miten häneen ollaan osumassa. Asiaan vaikuttavat esimerkiksi se, millä hahmoa ollaan iskemässä, sekä iskun kulma ja korkeus. Runsas variaatio saa pelikuvan näyttämään elokuvalliselta, vaikka kohtaukset eivät ole skripattuja.

”Jokaisen hänen väistönsä taustalla on erittäin monimutkainen järjestelmä”, ohjaaja kertoo.

Uudella trailerilla nähdään myös useita uusia pelimekaniikkoja. Ellei voi esimerkiksi ryömiä maassa sekä piilotella autojen alla, ja hänen nähdään myös kiskovan nuolen irti hartiastaan. Tämä on kehittäjien mukaan uusi mekaniikka, joka ei ole sama asia kuin hahmon parantaminen. Nuolen irrottaminen poistaa erillisen efektin, joka vaikuttaa esimerkiksi edellisestäkin pelistä tuttuun kuuntelemiseen.

The Last of Us Part II on kehitteillä yksinoikeudella PlayStation 4:lle. Pelin julkaisupäivää ei ole paljastettu.