Uusimmat

EA peruutti alun perin Visceralin kehittämän Star Wars -pelin tuotannon

16.01.2019 16:01 Muropaketin toimitus

EA:n alaisuudessa toiminut Visceral suljettiin jo toissa vuonna. Nyt myös pelistudion kehittämä Star Wars -projekti on peruutettu.

Vuoden 2017 lopulla kerroimme, kuinka EA sulki sen alaisuudessa toimineen Visceral Gamesin, joka tunnettiin muun muassa Dead Spaceista sekä Battlefield Hardlinestä. Visceral Games oli kehittänyt vuodesta 2014 saakka uutta Star Wars -peliä. Visceralin kehittämän Star Wars -pelin oli tarkoitus olla lineaarinen, tarinapohjainen toimintapeli, mutta testausprosessin myötä kävi EA:n mukaan selväksi, ettei projekti edennyt toivottuun suuntaan.

Tällöin Star Wars -projekti siirrettiin EA Vancouverin johtamalle kehitystiimille, jonka oli määrä hyödyntää Visceralin Frostibite-pelimoottorille luomia grafiikkoja, vieden projektia samalla uuteen suuntaan. Nyt Kotaku kertoo kuitenkin useamman eri lähteen paljastaneen, että myös EA Vancouverin Star Wars -projekti on nyt kuopattu ainakin toistaiseksi.

Syynä päätökseen oli todennäköisesti se, että Visceralin projektin loppuun saattaminen olisi kestänyt vielä monta vuotta. EA haluaa sen sijaan julkaista uuden, skaalaltaan paljon pienemmän Star Wars -pelin jo vuoden 2020 aikoihin. On kuitenkin olemassa pieni mahdollisuus siitä, että Visceralin projekti saatetaan loppuun pienemmän välipelin julkaisun jälkeen.