Elden Ringissa ei ole erillisiä vaikeustasoja, mutta peli on studion aiempia pelejä helpompi

18.06.2021 09:12 | Muropaketin toimitus

Haastavista peleistään tunnettu FromSoftware pyrkii tavoittelemaan entistä laajempaa yleisöä uutukaisellaan.

Odotetun Elden Ringin ohjaaja Hidetaka Miyazaki on paljastanut Famitsulle (Kotakun kautta) studion pyrkivän tekemään uutukaisestaan entistä lähestyttävämmän uusille pelaajille. Hän paljastaakin peliin rakennetun uusia järjestelmiä, jotka tekevät pelistä entistä anteeksiantavamman pelin kuin Bloodborne tai Sekiro: Shadows Die Twice.

Peliin ei ole kuitenkaan tarkoitus lisätä erillisiä vaikeustasoja, vaan kokemus on kaikille sama.

Lisäksi Miyazaki paljastaa Elden Ringin olevan aiempia pelejä epälineaarisempi, joten pelaajat voivat vältellä muun muassa pomotaisteluita uusien alueiden tutkimisen sijaan. Tämän avulla on pyritty välttämään tilanteita, joissa pelaaja eivät pääse etenemään ylivoimaiseksi osoittautuneen pomotaistelun vuoksi. Peli onkin hänen mukaansa läpäistävissä ilman, että kaikkia pomoja tapetaan.

Pelaajille annetaan myös enemmän mahdollisuuksia, kuten hiiviskely ja kustomoitavien aaveiden kutsuminen avuksi taisteluun, joiden luvataan helpottavan etenemistä. Miyazaki kertoo myös muiden ihmispelaajien kutsumisen tueksi olevan entistä helpompaa.