Half-Life 2:n kehittäjät halusivat paikata pikapelaajien suosimat bugit huvittavasta syystä

16.03.2020 08:32 | Muropaketin toimitus

Half-Life 2:n pikapelaaminen olisi mullistunut, jos kehittäjät olisivat uskaltaneet päivittää peliä.

Speedrun- eli pikapelaaminen perustuu usein bugien hyväksikäyttämiseen tavalla tai toisella. Monet tunnetut pelibugit ovat olennaisia ennätysaikojen saavuttamisessa, eikä Half-Life 2 ole poikkeus. Valven peliklassikkoa ei varmasti olisi läpäisty alle tunnissa ilman bugien apua.

Valven kehittäjät ovat kuitenkin paljastaneet, että he olivat vähällä paikata pikapelaajien suosimat bugit. Kuten Kotaku bongasi, kertovat Half-Life 2:n tekijät tuoreella videolla harkinneensa suosittujen bugien korjaamista ihan vain nähdäkseen, kuinka speedrun-yhteisö reagoisi.

Valvella päädyttiin kuitenkin siihen, ettei bugeja korjattu. Lopulta kehittäjät eivät halunneet hermostuttaa bugeihin luottavia pikapelaajia.

Tämä ja paljon muuta paljastetaan alla olevalla IGN:n videolla, jolla kehittäjät reagoivat Half-Life 2:n pikapelisuoritukseen.