Uusimmat

Hideo Kojima avasi haastattelussa Death Strandingin tarinaa ja pelimekaniikkoja – kuolemakaan ei tarkoita pelin loppumista

12.12.2017 17:20 Muropaketin toimitus

Death Strandingiä kehittävä Hideo Kojima kertoi IGN:n haastattelussa tulevan pelin tarinasta ja pelimekaniikoista hieman tarkemmin. Kojiman mukaan Death Strandingissä kuolemakaan ei tarkoita pelin loppumista.

Death Stranding sai viime perjantaina melko mystisen uuden trailerin, joka vastausten antamisen sijaan esitti liudan uusia kysymyksiä. Nyt Death Strandingiä kehittävä Hideo Kojima on kertonut IGN:n haastattelussa tulevan pelin tarinasta ja pelimekaniikoista hieman tarkemmin.

Kojiman mukaan Death Strandingin on tarkoitus olla jotain ”kokonaan erilaista”. Death Stranding pyrkii muun muassa rikkomaan tradition, jossa kuoleminen tarkoittaa pelin päättymistä. Sen sijaan kuoleminen vie pelaajan eräänlaiseen ”kiirastuleen”, jossa päähahmo Sam voi seikkailla oman kehonsa ulkopuolella. ”Silloin et ole elossa etkä kuollut, vaan tilanne on sama kun videopeli kysyy ”haluatko jatkaa?”, kellon tikittäessä kohti nollaa”, Kojima kertoo. Kuolleista herättyään Sam ei myöskään palaa menneisyyteen, vaan kuoleman vaikutukset pelimaailmaan jäävät pysyviksi.

Kojima selitti myös, että trailerissa nähdyllä mystisellä ”Timefall”-nimisellä sateella on kyky manipuloida aikaa ja se tulee olemaan tärkeä osa Death Strandingiä. Se saa esimerkiksi kasvit kasvamaan ja ihmiskehon ikääntymään vain sekunneissa. Myös trailerissa nähty vauva sekä mekaaninen käsivarsi tulevat olemaan keskeinen osa Death Strandingiä.

Haastattelussa Kojima paljasti, että Death Stranding tulee sisältämään ”uudenlaisen ja merkittävän” online-osuuden ja että hänen mielestään on todella hauskaa, kun Death Strandingiä odottavat fanit keksivät hulluja teorioita trailerien perusteella. Siksi Kojima lisääkin trailereihin pieniä vihjeitä tulevasta, jotta faneilla riittää analysoitavaa.

Muropaketin uusimmat