Uusimmat

Hideo Kojima: Näin Death Strandingin sosiaaliset ominaisuudet toimivat ja tämä on niiden tarkoitus

18.09.2019 07:40 Muropaketin toimitus

Death Stranding sisältää myös pieniä sosiaalisia elementtejä, ja nyt Hideo Kojima selittää ajattelun niiden takana.

Marraskuussa ilmestyvä Death Stranding on lähtökohtaisesti yksinpeli, mutta verkkoyhteydellä pelaten siitä saa hieman enemmän irti. Pääkehittäjä Hideo Kojima on nimittäin kertonut tuoreessa haastattelussa, että pelaajat jättävät jälkiä pelimaailmaan, ja nämä näkyvät myös muille pelaajille.

Sosiaalisten elementtien on Kojiman mukaan tarkoitus toimia vastapainona sille, että yksinpelaaminen voi olla yksinäistä, ja Death Strandingissa on myös kyse eristäytymisestä.

”Et tietenkään voi nähdä muiden kasvoja, mutta voit nähdä heidän jättämänsä jäljet, joten voi tuntea ja ajatella muita ihmisiä”, Kojima selittää Gamasutran mukaan.

Ennakkotiedot ovat hieman epäselviä, mutta pelaajat voivat ilmeisesti jättää matkan varrelle esimerkiksi esineitä, jotka toiset pelaajat sitten löytävät. Tällaisen jäljen löytäjä voi puolestaan antaa jäljelle ”tykkäyksen”, jolla ei ole suurta pelillistä vaikutusta, vaan sen on tarkoitus edustaa positiivista vuorovaikutusta pelaajien välillä.

Kojima myös korostaa, että Death Strandingin tarina esittää pahimman mahdollisen tulevaisuuskuvan, jossa ihminen on todella yksin.

”Joten miksi emme laittaisi mukaan järjestelmää, joka on enemmän positiivinen”, Kojima toteaa.

Death Stranding ilmestyy 8. marraskuuta PlayStation 4:lle.