Uusimmat

Hittistudio Obsidian: Roolipelit voisivat tarjota paljon enemmän – innokkaimmat pelaajat vastustavat muutoksia

23.04.2018 18:40 Muropaketin toimitus

Muun muassa Fallout: New Vegasista ja Pillars of Eternity -peleistä tunnetun Obsidian Entertainmentin pääkehittäjä Josh Sawyer toteaa haastattelussa, että hardcore-pelaajat vastustelevat roolipeligenren kehittymistä.

Obsidian Entertainment tunnetaan monista kehutuista roolipeleistä, kuten Fallout: New Vegasista (2010), South Park: The Stick of Truthista (2014), sekä ensi kuussa ilmestyvästä Pillars of Eternity II: Deadfiresta. Nyt studion pääsuunnittelija Josh Sawyer on kommentoinut haastattelussa, että roolipelit voisivat kehittyä radikaalimmin, elleivät pelaajat pistäisi hanttiin.

”Roolipelien hardcore-yleistö on hyvin perinnetietoista”, Sawyer toteaa VG24/7:n mukaan.

”En halua tehdä liian laajoja yleistyksiä, mutta roolipelit voisivat olla paljon enemmän kuin olemme tähän mennessä tehneet niiden parissa. On paljon, mitä voisimme tehdä, ja se olisi paljon radikaalimpaa.”

Sawyer myös toteaa, että Obsidianin Pillars of Eternity -pelit ovat osa ongelmaa, koska ne ovat hyvin perinteisiä roolipelejä. Hänen mielestään roolipelaamisen ydin on siinä, kuinka pelaaja voi vaikuttaa pelin tarinaan, eikä roolipeleissä aina tarvitsisi olla kyse pelihahmojen ominaisuuksista ja kykyjen kehittämisestä.

”Alan kyseenalaistaa, onko se todella roolipelien ytimessä”, Sawyer kommentoi.

Pillars of Eternity II: Deadfire julkaistaan PC:lle, Linuxille ja Macille 8. toukokuuta. Myöhemmin tänä vuonna se ilmestyy myös PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja Nintendo Switchille.

Muropaketin uusimmat