Uusimmat

Hypyissä onnistuminen on vaikeampaa remasteroiduissa Crash Bandicoot -peleissä

04.07.2017 21:53 Muropaketin toimitus

Pelaaja ovat havainneet, että Crash Bandicoot N. Sane Trilogyssa hyppiminen on vielä vaikeampaan kuin alkuperäisissä peleissä. Syy liittyy ilmeisesti hahmojen 3D-malleihin ja erilaiseen fysiikkaan.

Jos ehdit jo ostamaan viime perjantaina ilmestyneen Crash Bandicoot N. Sane Trilogy -pelikokoelman ja ihmettelet pelien vaikeutta, et ole yksin. VG24/7:n mukaan muutkin pelaajat ovat huomanneet, että ainakin alustojen välillä hyppääminen tuntuu olevan remasteroiduissa peleissä haastavampaa kuin alkuperäisissä.

Kehittäjät eivät ole vahvistaneet asiaa, mutta pelaajat ovat tarjonneet vaikeammalle hyppimiselle kahta selitystä. Reddit-käyttäjä TastyCarcass on arvellut, että pelihahmojen 3D-mallit ovat ”pillerin muotoisia”, mikä aiheuttaa sen, että kohteen reunalle laskeutuessa hahmo lipeää helpommin alas reunalta. Tätä demonstroivan kuvan näet VG24/7:n uutisesta.

Lisäksi pelistriimaaja Ding Dong kertoo havainneensa, että Crash laskeutuu hypyistä hieman nopeammin remasteroiduissa versioissa kuin alkuperäisissä. Ding Dong esittelee ilmiötä vertailuvideolla, jonka näet alla olevasta twiitistä.

Mikäli pelaajat ovat oikeassa, kyse ei siis ole bugista, vaan yksinkertaisesti erilaisesta pelisuunnittelusta. Pelistudio Vicarious Visions on rakentanut N. Sane Trilogyn pelit kokonaan uudelleen Naughty Dogin alkuperäisten pelien pohjalta, joten he ovat voineet tehdä pieniä muutoksia.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy on saatavilla PlayStation 4:lle. Mikäli tuore huhu pitää paikkansa, tulee pelikokoelma ilmestymään ennen pitkää myös Xbox Onelle.