Kehittäjä piratisoi pelinsä, myyntitulot kasvoivat nelikertaiseksi: “Kaikilla ei ole varaa ostaa pelejä.”

16.01.2020 17:49 | Muropaketin toimitus

Studio halusi saada pelin jakeluun niin, että jokainen pääsee kokeilemaan sitä.

Piratismi on todellinen ongelma pelikehittäjille: vuoden 2016 tutkimuksen mukaan jopa kolmannes pelaajista lataa säännöllisesti jonkin julkaisun laittomasti itselleen.

ShotX Studion Shota Bobokhidze on kertonut haastattelussa, kuinka hän on itse laittanut pelinsä laittomasti saataville. Kehittäjän mukaan monet pelaajat eivät muutoin pääsisi sen äärelle.

“Kasvoin sellaisessa tilanteessa, jossa piratismi oli ainoa vaihtoehto uusien ohjelmistojen hankkimiseksi. Monet elävät vastaavissa olosuhteissa, sillä kaikilla ei ole varaa hankkia pelejä laillisesti, vaikka he haluavat tukea studiota monilla muilla tavoilla”, Bobokhidze sanoi.

Ratkaisu oli toimiva, sillä Bobokhidze sai monia kannustavia sähköposteja, Steam-arvioita ja jopa lahjoituksia sellaisilta pelaajilta, jotka halusivat tukea kehittäjää.

Bobokhidze arvioi, että pelin myyntitulot jopa nelinkertaistuivat sen jälkeen, kun se oli laittomasti saatavilla.

Asiasta kertoo Game Enthusiast -sivusto.

Muropaketin uusimmat