Kehittäjät kamppailevat Call of Duty: WWII:n moninpeliongelmia vastaan

14.11.2017 10:30 | Muropaketin toimitus | 837

Call of Duty: WWII kärsii yhä verkko-ongelmista. Sledgehammer Games on jakanut päivityksen huoltotoimien jatkumisesta.

Kuten kerroimme pian Call of Duty: WWII:n julkaisun jälkeen, on peli kärsinyt serveriongelmista ja verkkomoninpelin bugeista. Pelin serverit pätkivät jatkuvasti ensimmäisten päivien aikana, ja kehittäjät joutuivatkin siirtymään väliaikaisesti P2P-servereiden käyttöön. Lisäksi sosiaaliseksi pelihubiksi tarkoitettu Headquarters-alue on käytännössä yhä autio, ellei pelaaja itse kutsu kavereitaan samaan sessioon.

Nyt Slegdehammer Gamesin kehittäjät ovat kommentoineet pelin ongelmien korjaamista. Eurogamerin mukaan pelistudio kiittää kaikesta saamastaan palautteesta ja vakuuttaa ottavansa kaiken vastaan.

”Omistetuille servereille palaaminen on tärkein tavoitteemme”, kehittäjät toteavat.

Kehittäjät kertovat myös löytäneensä perimmäisen syyn, joka on aiheuttanut serveriyhteyden katkeamisen, menetetyt tulokset ja ottelunjälkeiset jäätymiset. Tätä torjumaan on julkaistu patch-päivitys.

Sledgehammer pyrkii myös palauttamaan Headquartersin sosiaaliseksi pelitilaksi, mutta serverikorjaus on korkeammalla tärkeysjärjestyksessä. Myös pelin PC-versiolle lupaillaan uutta päivitystä, joka julkaistaan muiden korjausten kera.

Call of Duty: WWII:n moninpeli on tällä hetkellä pelattavissa, mutta Host Migration aiheuttaa katkoja otteluihin ja käytännössä pelaaja törmää usein bugeihin ja otteluiden katkeamiseen. Toivottavasti ongelmat saadaan pian korjattua, sillä Call of Duty on jo nyt osoittautunut melkoiseksi menestykseksi. Kuten aiemmin kerroimme, peli tuotti ensimmäisen viikonlopun aikana yli puoli miljardia dollaria.