Kritiikit eivät myyntiä hidasta: Detroit: Become Humanista tuli ”studion menestynein peli”
Toukokuun lopulla ilmestynyt Detroit: Become Human nousi ensimmäisellä viikolla studion menestyneimmäksi peliksi, kertoo studiojohtaja Guillaume de Fondaumière.
Detroit: Become Human oli ennakkoon vuoden odotetuimpia PlayStation 4 -pelejä, ja pöhinä näyttää myös kantaneen hedelmää. Quantic Dream -studion toinen johtaja Guillaume de Fondaumière on Twitterissä kommentoinut pelin menestystä.
”Yhden viikon jälkeen Detroit on ollut heittämällä Quantic Dreamin menestynein julkaisu, kaikilla osa-alueilla”, de Fondaumière toteaa alla olevassa twiitissä.
Studio ei ole julkistanut tarkkoja myyntilukuja, mutta Heavy Rain (2010) ja Beyond: Two Souls (2013) olivat molemmat menestyneitä pelejä. Kaikki viittaa siis siihen, että peli on yltänyt hyviin myyntilukuihin.
Vastaanotossa on kuitenkin ollut myös soraääniä. Vaikka pelin keskiarvo Metacriticissä on korkeahko 79, ovat monet suuret pelimediat, kuten Kotaku ja Polygon myös kritisoineet peliä ankarasti.
Erityisesti kritiikkiä ovat herättäneet pelin tarina ja sen kykenemättömyys käsitellä laajempia teemoja, joista pelissä on olevinaan kysymys. Video Gamer huomauttaa arviossaan myös, että monet muut studiot, kuten Telltale Games, ovat tehneet parempaa työtä interaktiivisen tarinankerronnan saralla.
Detroit: Become Human on saatavilla yksinoikeudella PlayStation 4:lle. Alta voit lukea Muropaketin arvostelun pelistä.
After week 1, @Detroit_PS4 has been @Quantic_Dream’s most successful release so far, by all accounts. But what gives us the most joy are the incredible fan arts, cosplays, songs etc.. and player reviews. #fortheplayers ! https://t.co/WxZ0bTPRpZ
— Guillaume#becomehuman (@GdeFondaumiere) 3. kesäkuuta 2018